Amistats tòxiques
Com saps si una amistat ha sigut tòxica i com pot influir en la relació actual? Pot generar dependència? Pot ser que les dues parts tinguin dependència l'una de l'altre?
Laura Centellas

Hola!
El terme "amistat tòxica" és una manera de posar sobre la taula que hi ha hagut conductes desagradables i de falta de respecte dins la relació.
No ens acabes d'explicar la situació i per això ens és difícil donar-te una resposta molt precisa, però sí, pot generar depència o co-dependència (quan ambdues persones senten dependència de la relació).
Generalment en una relació d'amistat diem que és tòxic totes aquelles conductes relacionades amb l'exclusivitat i la possessió ("només pots tenir un/a millor/a amic/ga"), de control ("amb qui parlaves si estaves en línia?") i de gelosia ("no m'agrada que quedis amb aquella persona").
També hi entrarien mecanismes de manipulació psicològica com la salvadora "gràcies a mi no estàs sol/a", "és que ets un desastre", "sempre fas coses malament", "ningú voldria tenir amistat amb tu", "tot el que hem passat junts no té valor?"....
Si vols explicar-nos amb una mica més de detall el que et preocupa, estarem encantades de respondre't!
Una abraçada!
La Laura Centellas