amics
Bones,
Tinc 24 anys i realment nomès tinc una amiga que vaig coneixer a la eso i estem bé, ens veiem com 1 cop al mes perque no vivim al mateix lloc. També tinc parella pero tampoc estem com per tirar cohets.
Tinc fòbia social i per mi és impossible fer amics. Aquests anys he fet coneguts (a la força, per feina/estudis) pero la cosa no ha anat a mes, i sempre son ells els que començen a parlarme, jo mai començo. Tampoc tinc hobbies ni res, ni tampoc gaires ganes de fer coses.
Jo tenia 2 amics mes de la uni i amb el temps ens hem separat; un dells perque va anar a viure fora una temporada i tampoc tenim molt en comu ni a parlar, i l'altre no sabem perque pero ens va deixar de parlar durant un temps, va tornar i despres va despareixer i aixo em va fer molt mal, tant que es que ja no confio en ningu, no entenc com et poden deixar de parlar, reapareixer i desapareixer quan nosalres teniem molt bona relació.
A mes d'aixo, sumali que al llarg dels anys he anat tenint amics, si, pero tots toxics (aprofiitats, o dolents) i aixo fa que tampoc confii amb ningu. Alguns d'aquests he hagut de deixarlis de parlar perque em feien mal i m'he quedat sola casi.
Instagram mel borraria perque no arribo ni als 50 seguidors, em fa vergonya que em vegin amb tant pocs i a sobre no penjo res perque tampoc faig res d'interessant. Tinc silenciada a molta gent perque no vull veure el que fan
A les feines he conegut gent pero a la que canvies de feina es perd el contacte i quedem com si re; tampoc les relacions han sigut profundes ni he sortit a prendre algo amb aquesta gent per tant entenc que no quedem ni em parlin, pero a la meva actual feina si que em faig amb un noi pero em fa cosa anar a mes
Ja he anat a molts psicolegs (ara també vaig a un) i el tema social que arrosego desde els 10 anys mai s'arreglarà
En conclusió, els dos problemes que tinc son que soc incapaç de fer amics, que em fa por tenir confiança amb la gent perque s'aprofiten, i també sobre la noia que he dit que apareix i desapareix llargues temporades em fa por que em deixi parlar del tot i també em fa por de com parlarli pel whatsapp (em fa por ser refusada) i la veritat se'm envan les ganes de parlarli per por i ja per passotisme d'ella. Que puc fer? Gràcies
Laura Centellas

Hola!
Hem llegit la teva consulta i ens sap molt greu veure tot aquest patiment relacionat amb l'ansietat i la fòbia social.
Veient que portes tants anys arrossegant aquest patiment, potser estaria bé buscar altres formes de suport professional per treballar la fòbia social i el malestar que això et genera.
Has pensat mai en els grups d'ajuda mútua? Son grups de persones que pateixen aquest malestar i amb qui pots compartir les teves dificultats del dia a dia. El poder del grup és molt potent i pot ser una font de persones amb les qui trobis algun tipus de connexió.
Et deixem algunes webs per poder fer el xafarder ;)
Nosaltres seguim aquí, escriu-nos sempre que ho necessitis!
La Laura Centellas