Ejaculacio precoç?
Hola, volia comentar que soc noi i ejaculo molt rapid. Crec que pot ser pel consum de pornografia, que la manera de masturbarme tots aquests anys ha fet que ara no duri molt. Fa dos mesos que ja no en miro pero continuo amb el mateix problema, sobretot quan tinc relacions sexuals. Vaig tenir novia durant uns anys i amb ella, amb el temps, no tenia aquest problema, pero ara em torna a passar sempre. Intento no pensar-hi perquè crec que es un tema totalment mental pero sempre m'acabo obsessionant i acabo ejaculant rapid.
Que podria fer al respecte? Com puc masturbarme per millorar la situacio?
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
La realitat és que l'ejaculació precoç és una etiqueta molt injusta... Bàsicament perquè es viu com un problema sexual, però és més aviat una conseqüència natural pel fet d'estar excitat i passant-ho bé!
És normal que un noi jove i amb poca experiència ejaculi ràpidament. Des de la pornografia ens fan creure que no, que un noi hauria d'estar molta estona penetrant... Però la realitat és que l'ejaculació és una resposta del cos quan està excitat i és involuntària.
Aleshores, què pots fer? Aprendre com funciona aquesta resposta per anar guanyant confiança i control en la teva resposta sexual.
Coses que t'animem a tenir en compte:
- És molt important la pràctica, l'autoconeixement i la confiança amb la parella o persona amb la qual estàs mantenint relacions sexuals. Moooolta comunicació quan estem compartint la nostra sexualitat.
- Quan costa controlar l'ejaculació, sol haver-hi presència d'ansietat, sobretot la de "rendiment": ho faré bé? Li agradarà? Aguantaré suficient?, etc. i l' "anticipatòria": quedarem i potser ho intentarem, i si no va bé? I si no puc? I si torna a passar?
- Una cosa que va molt bé és practicar amb la masturbació un sol, i aprendre a detectar el moment abans d'ejacular, el que anomenem punt de no retorn, és a dir, aquell moment que, encara que deixis d'estimular el penis, ejacularàs de totes maneres. Si ho aprens a detectar, podràs parar abans (o modificar el ritme i intensitat de l'estimulació) i evitar ejacular, allargant així una mica la resposta sexual.
- Quan s'està amb l'altre i arriba la sensació d'estar a punt d'ejacular, es pot canviar i fer una altra pràctica!
- Recorda que si s'ejacula ràpidament, realment no passa res greu: l'important és gaudir tots dos!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas