Intercanvi i amistats noves
Hola. moltes gràcies per oferir aquest servei.
Estic d'intrecanvi aquest curs a estats units, estic cursant segon de batxillerat i aquí he trobat les meves millors amistats i amigues, la majoria són estudiants d'intercanvi com jo, una de Noruega, una d'alemanya, una de madrid, la de noruega de fet ve aquest estiu dos setmanes a casa meva. Apart d'elles tinc moltes amigues de l'escola i de l'equip de dansa, la cosa esque tot aixó s'acava d'aqui 4 mesos. I tot i que pugui tornar mai serà al mateix, em fa moltisisma pena deixar aquí les meves amigues i tinc molta por perquè ara estic acostumada a estar tot el dia quedant, es la primera vegada que tinc un grup d'amigues ja que a catalunya no en tinc i sempre he tingut dificultats amb les amistats, tinc una millor amiga i ja esta, tinc un parell d'amigues mes però des de que estic aquí m'he adonat del que realment és tenir un grup d'amigues i amigues de veritat, la meva millor amiga de catalunya l'estimo molt però aquest estiu abans que marxes apenas ens vam veure pq tot el dia quedava amb el seu novio, va estar així tot l'any, i fins i tot quan li vaig dir com em feia sentir no va cambiar res, jo sempre estic disposada a cambiar plans i estar per ella quan em necessita i ella no, aquí a estats units he trobat les meves millors amigues, enserio, me les estimo moltísim i fa nomes 5 mesos que ens coneixem però se que es una amistat que em durarà tota la vida. estic molt preocupada de tornar i no tenir això, elles ja no estaran aquí i tot i que les puc veure de tant en tant, serà dificil pq viuen a altres paisos i reunir-nos totes serà molt difícil. Nose que fer, m'està agobiant molt tot això. Sé que a la que torni a catalunya tota aquesta felicitat que sento marxarà i en gran part serà per això de les amigues.
Laura Centellas

Hola!
Ostres, ens n'alegrem moltíssim que estiguis vivint una experiència tan meravellosa!!!
Aquestes estades temporals solen ser molt intenses i generalment hi ha connexions molt fortes entre les persones que ho estan vivint. Entenem perfectament el teu sentiment anticipat de nostàlgia i és natural que el tinguis.
Des d'aquí t'animem a centrar-te en el present. En posar el focus en el que estàs vivint. Si vols, ho pots recollir en un diari per fer-ne un record per sempre.
És important que puguis aplaçar aquesta nostàlgia, ja la viuràs quan toqui el moment dels comiats. Ara encara no la necessites.
També podeu aprofitar i parlar sobre alguna trobada anual que pugueu fer totes en una ciutat europea, per exemple! I d'aquesta manera que es mantingui aquesta relació tan bonica que heu creat.
És veritat que la distància pot dificultar la fluïdesa de l'amistat, però el més important és que totes tingueu la voluntat i l'energia per mantenir-la. I d'això no hi ha dubte, oi?
Una abraçada!
La Laura Centellas