masturbació
Hola,
Tinc 17 anys i mai m'he masturbat, no he tingut mai la necessitat i no sé si es un problema però últimament m'ho està semblant. Estic sortint amb un noi des de fa bastant, i hem començat a tocarnos ital. El problema es que els dos som principiants, i a vegades em pregunta per saber què és el que m'agrada a mi, i em fa vergonya dir-li que ni jo sé com tocarme. No sé si em podríeu ajudar...
Laura Centellas

Hola,
Masturbar-se és una decisió personal, en cap cas és obligatori. Tu en tens ganes? No t'has de forçar a fer res que tu no vulguis. A vegades hi ha persones que descobreixen la seva sexualitat individual en el moment que comencen amb la sexualitat compartida. No hi ha cap problema!
Recorda que ningú neix ensenyada, per tant, és normal que no sàpigues com es fa, ni per on començar, ni si t'agradarà, ni com t'agradarà... així que tranquil·la! A poc a poc i sense presses! No cal tenir vergonya i poder treballar la confiança entre vosaltres per poder parlar les coses.
Si finalment, et ve de gust descobrir la teva sexualitat, primer de tot et diríem d'agafar un mirallet per observar els teus genitals i ubicar cada una de les seves parts. El clítoris serveix única i exclusivament per produir-nos plaer, per tant, és important saber on el tenim.
T'adjuntem un vídeo que unes alumnes del grau d'infermeria van fer sobre masturbació femenina:
BOJWa8takY&list=PLKmSUzXo3vjDIvVpvs4Eg2KVN9EyWSPaf
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas