POR AL FUTUR
Bona nit,
Ja fa temps que penso en què vull viure sol en un futur però quan ho penso tinc por ja que sóc una persona que li agafen moltes paranoies com si tinc un infart ningú l'ajudarà...
A part sempre tinc por a que algu de la meva família li passi algo com infart, ictus, que desaparegui... I estic massa pendent d'ell@s! 😌 .
Gràcies per la feina i espero resposta!!!!
Laura Centellas

Hola!
La por a patir algun dany o que algú que estimem pateixi algun mal, és una por molt comuna a l'ésser humà. És una por relacionada amb el nostre sentiment de pertinença, amb la nostra necessitat d'estar vinculats a algú i amb la nostra por a sentir dolor. Per tant, és més habitual del que et penses. Un truc per reduir-la i evitar angoixar-te és traduir-la a "amor". És a dir: "si tinc tanta por que et passi alguna cosa és perquè ets important per mi" i des d'aquí sí que pots fer coses per estar bé! Com quedar amb aquesta persona, fer-li algun detall, ajudar-la, fer plans conjuntament... Veuràs que crear records amb aquestes persones et fa sentir molt bé!
Per altra banda, aquestes ganes de viure sol son fantàstiques!!! Està bé tenir aquest desig i aquestes ganes d'experimentar. Que per tu sigui una possibilitat en un futur no vol dir que hagis de prendre la decisió ara mateix. Per tant, deixa la idea allà i quan sigui el moment ja decidiràs si vols viure sol o no, si vols compartir pis.... i també buscaràs les teves estratègies per si et passa alguna cosa poder avisar als que estimes. Recorda que accidents en passen en molts llocs, en molts moments i en moltes circumstàncies i és molt complicat preveure totes les situacions. A més, tota aquest intent de planificar possibles accidents, també alimenta l'angoixa. Així que... mica en mica. No és una decisió que has de prendre ara mateix. Ja la prendràs quan toqui i podràs valorar en aquell moment si tens por o no ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas