no puc més
El que em passa és que no em trobo bé a casa, problemes familiars i tot això, em passo tot el dia a la meva habitació per no parlar amb la meva família, no la suporto, es passen tot el dia fotent-me la bronca, cridant i moltes més coses. He pensat anar-me'n a viure a casa d'un altre familiar, però no em deixen els meus pares, fins i tot he pensat anar-me'n a un centre de menors, perquè no puc més, és arribar a casa i trobar-me malament amb l'ambient que n'hi ha, no em sento còmoda a casa meva.
Vaig a un psicòleg, però no m'ajuda en res, és perdre el temps i ja no sé que fer, l'únic moment que em sento bé és quan estic sola a casa o escoltant música.
Laura Centellas

Hola!
Ja veiem que has fet moltes propostes per reduir aquest malestar...
Des d'aquí et proposem un exercici: "el canvi de cadira".
Imagina't que esteu la teva família i tu asseguts davant una persona i li esteu explicant la vostra convivència. De cop, us demana que us aixequeu i us poseu a la cadira de l'altra persona i us fa les següents preguntes:
- Com et sents en aquesta cadira?
- Ets feliç?
- Què necessites?
- Què esperes de l'altra persona?
- Com t'agradaria que fos la convivència a casa?
Intenta fer-ho i respondre't les preguntes mentalment com si fossis la teva família. La manera de resoldre conflictes és acostant les posicions i entenent els motius de l'altre... així que intenta apropar-te a la teva família. Quin canvi pots fer tu per millorar la convivència?
A vegades necessitem que algú comenci a fer coses diferents per poder desencallar la situació.
Torna'ns a escriure per saber com estàs!
Una abraçada!
La Laura Centellas