Xocolata
Hola,
des de fa un temps, tinc com una mena d'obsseció en menjar xocolata. Quan torno de l'institut, després de dinar, que estic cansada, tinc la necessitat de menjar xocolata. I des de que en menjo cada, cada dia, m'he engreixat una mica. I trobo que això m'afecta a l'hora de fer esport ja que no tinc la rapidesa que tenia abans i em canso molt més. Per no mencionar que no m'acaba d'agradar el meu cos, tal i com està ara.
No sé si hi ha alguna cosa que pugui fer per deixar el que ja s'ha convertit en una rutina...
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per escriure'ns. Segons el que ens expliques entenc que tens una relació complicada amb la xocolata. Primer de tot pensa que el nostre cos canvia, segons l'edat (sobretot si és edat adolescent) hi ha canvis que no podem adjudicar al que mengem o si fem més o menys esport, hi ha molts altres factors que poden condicionar com canvia el meu cos. Menys encara podem entendre que és degut únicament a la xocolata que mengem. Així i tot, si creus que pots estar-ne menjant massa i en moments, potser, poc adequats, el més important és que ho puguis explicar a un professional. T'aconsellem que puguis dir-ho a casa perquè puguin programar una visita amb el metge de capçalera i aquest donar-te les indicacions adequades. Des d'un punt de vista psicològic, a vegades les persones mengem com a resposta a certes emocions, situacions estressants o aprenentatges que hem fet per pal·liar l'angoixa. Aquesta manera d'alimentar-se tot i que no s'escull, no és correcta o sana i cal posar-se en mans d'especialistes perquè puguin donar-te les indicacions corresponents i que això se solucioni el més ràpid possible. Pensa que no és culpa teva. El més probable és que sigui la manera com el teu cos aconsegueix respondre davant d'un patiment. Això no vol dir que no hi hagi alternatives, sinó que les hem de trobar. Alhora, pensa que durant l'adolescència apareixen complexes i moltes sensacions i sentiments de rebuig vers el cos. Però que pugui passar no vol dir que no s'hi pugui fer res. És molt important aprendre a respectar i cuidar el cos, però cuidar-lo ha de ser sinònim no de sentir culpa o prohibir-se res, sinó d'intentar menjar equilibrat, divers i gaudint, també de la xocolata. No podem convertir l'alimentació amb una obsessió o un patiment. És important que aquest hàbit de salut, junt amb els altres (dormir adequadament, activitat física, salut mental, etc.) estiguin presents en el nostre dia a dia, però recorda que són hàbits que m'aportaran salut (i això és el realment important), però no vol dir que es tradueixin sempre en un cos concret o un canvi corporal. Moltes gràcies i una abraçada ben forta!
La Laura Centellas