penso que em quedo enrere
Holaaaa!!
Últimament estic sobrepassant molt sobre molts temes dels quals no hauria d'estar tan preocupada. El que més "m'afecta", per dir-ho d'alguna manera, és el fet que moltes nenes del meu voltant ja s'han liat o inclús mantingut relacions sexuals (cosa que em sembla fins i tot exagerat tenint en compte que algunes només tenen 14 anys). El cas és que molts cops em pregunten si jo ja m'he liat, i jo responc que si, quan és mentida. No vull que es pensin que soc l'única que encara no ha fet res, quan en realitat no m'hauria de fer vergonya però no se.
En general, no em considero una persona amb la qual algú no voldria estar, no se si m'explico. Llavors no entenc perquè encara no m'ha sorgit res. Potser és problema meu o simplement és que m'he desperar encara més a que arribi "la persona" adequada.
Que em recomanaries??
Moltes gràciees
Laura Centellas

Hola!
Que bé que hi hagi consultes com la teva!! Segurament hi ha moltes persones que s'hi senten identificades! Gràcies per exposar com la pressió social fa que mentim o exagerem les notres trobades afectives amb altres persones. I això el que provoca és augmentar la pressió per tenir-ne i no "quedar-se enrera".
Tot i així, tens tota la raó perquè les relacions afectivo-sexuals en parella (i en solitari) son quelcom íntim que ha de néixer del desig de totes les persones que en formen part. I és important tenir-ho clar!
I llegint la teva consulta, el que veiem és que potser encara no tens ganes de tenir aquesta relació tan íntima amb algú, que potser no tens clar si vols fer-te un petó amb una persona i que potser necessites un temps per descobrir en tu si existeix aquest desig de tenir una relació sexual compartida.
Com ho veus? Sents que això potser explica la teva situació?
Una abraçada!
La Laura Centellas