Inseguretat
Hola, volia consultar una cosa en relació amb el cos. Tinc un cos estereotipic que m'agrada però m'encanta menjar i últimament m'estic engreixant bastant i no sé si serà temporal o permanent i cada cop que menjo, després em fa mal la panxa (sobretot després d'un viatge on vaig menjar mooolt malament). què faig?
Laura Centellas

Hola, gràcies per enviar-nos el teu missatge. Ens expliques que consideres que no tens una mala relació amb el teu cos, però que últimament creus que t'has engreixat bastant i això t'incomoda. En primer lloc, pensa que una bona relació amb el teu cos és acceptar-lo, cuidar-lo i respectar-lo tant si canvia com si no, sigui més gros o més petit. Perquè el cos pot canviar i no sempre sabem per què és. No depèn únicament del que mengem, també de molts altres factors. Pel que fa a menjar molt fins que et fa mal la panxa sí que és important reconèixer les sensacions de gana i sacietat i no menjar, potser, per intentar alleugerir angoixes o patiments que tenim. Si passés això últim, t'aconsellem que puguis parlar-ne amb un professional o persones adultes de confiança que et puguin ajudar a veure si es tracta de gana emocional i com podem solucionar-ho. Així i tot, tingues en compte que hi ha èpoques o moments en què mengem més o tenim més gana i això és normal i no t'has de sentir culpable. Tampoc perquè això passi haig de sentir-me pitjor amb el meu cos. Pensa que cos només en tenim un i l'hem de cuidar. Cuidar-lo és, sobretot, estimar-lo i respectar-lo i no pas castigar-lo o voler-lo canviar. Moltes gràcies per explicar-ho i una abraçada molt forta!
La Laura Centellas