Segon de Batxillerat
Tota la vida he sigut una noia de treure notes altíssimes, la meva mitjana de l'ESO era de 9.7. Ara, a Segon de batxillerat, en comptes de mirar de no baixar del 9, em preocupo per aprovar, i és que entre filosofia i història d'espanya... no puc més!! Em sento totalment estúpida i inutil, i a causa d'això estic totalment susceptible i em frustro amb moltíssima facilitat perquè ODIO teure notes així... i ara, si ja tenia prou estrés amb els trimestrals, tinc recuperacions... no sé ni com les aprovare, només m'entra ansietat al pensar que me les puc endur al maig i com allà les suspengui ja anire tard a la Selectivitat... I NECESSITO ENTRAR A LA UB DE CRIMINOLOGIA!!!!!!
Laura Centellas

Hola bonica,
Segon de batxillerat sol ser un any amb molta pressió acadèmica i a vegades tota aquesta pressió és molt difícil de gestionar...
Així que potser et demanarem que vagis objectiu per objectiu. Malgrat tot el professorat parla de la selectivitat, tu centra't en cada tema i en cada examen. Pas a pas. Intenta descobrir què et passa amb filosofia i història, quins errors comets i com hauries d'estudiar. A vegades cal canviar el sistema d'estudi per adaptar-lo a cada assignatura. Potser els resums no t'acaben de funcionar i ho has de provar amb mapes conceptuals o amb línies cronològiques i esquemes. Demana ajuda al professorat si ho necessites.
Finalment, entenem que escollir un grau és complicat i que posem molta energia i il·lusió en aquest futur. Però sempre hi ha altres camins per aconseguir aquest objectiu (encara que siguin més llargs), així que, calma. Calma i confiança. Pas a pas. Obstacle a obstacle.
Nosaltres seguim aquí,
Una abraçada!
La Laura Centellas