Recaiguda
Bona tarda.
Primer de tot gràcies per la feina que feu. Volia fer una consulta.
Desde fa un temps, que m´he proposat deixar de veure porno. Veia de tant en tant no era una cosa setmanal, pero volia deixar-ho de totes totes.
El que passa es que a vegades es menys temps i a vegades mes temps sense veure pero al final sempre acabo recaient (normalment coincideix que estic passant una epoca no bona ja sigui personal o familiar per recaure un altre cop.) La meva pregunta es: Que puc fer en els moments previs de la recaiguda, perque se que acabare caient ?
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola,
No sabem què és exactament pel que estàs passant, però sentim molt si estàs passant per una mala època. No dubtis en demanar ajuda amb alguna psicòloga si sents que sol no pots.
És fantàstic que t'hagis proposat deixar de consumir pornografia. Quan estiguis en aquell moment previ en el que no vols recaure-hi però saps que és fàcil caure-hi, pots fer varies coses:
Distreu-te de la idea amb coses que et resultin agradables o que t'agradin:
- Posa música, canta, balla,...
- Si t'agrada dibuixar, pintar o escriure, fes-ho
- Llegeix un llibre
- Dutxa't sentint l'aigua com reccorre tot el teu cos
- Parla amb algun amic/amiga
- Parla amb la teva mare/pare/germà/germana, o proposa de jugar a algun joc de taula junts
- Respira de forma conscient, aplica tècniques de relaxació
Si després segueixes tenint ganes de masturbar-te, fes-ho per gaudir-te.
Esperem que alguna d'aquestes idees t'encaixi i et serveixi. Per a poder afinar més i millor necessitaria conèixer-te molt millor.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas