No sé que fer amb la meva vida
Hola,
tinc 15 anys i l'any que ve començo batxillerat. Sempre he tingut molts dubtes de que fer en el futur. Els meus pares em diuen que faci algo de ciències o mates perquè m'agradar i té moltes sortides laborals, però crec que això l'únic que farà es que acabi passant la meva vida tancada en un laboratori/oficina i amb molta feina i estrés. Jo l'unic que voldria és tenir una feina senzilla que em faci feliç i pugui tenir una vida tranquil·la i feliç, però també em fa por que els meus pares tinguin raó i acabi no trobant feina. Estic molt confosa i això fa que senti molta ansietat constantment.
Què puc fer per descobrir que és el que REALMENT vull fer amb la meva vida?
Gràcies i espero la vostra resposta.
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot intentarem treure't una mica de pressió ja que, tot i que és una decisió important, no és una decisió per tota la vida. És a dir, hi ha moltes persones que han fet canvis de professió al llarg de les seves vides o han anat adaptant les seves feines als seus interessos. Fins i tot n'hi ha que han passat de ser controladores del Port a maquilladores de núvies. I tot està bé.
Així que, intenta reduir l'ansietat i centra't en el que vols estudiar l'any vinent. Què et ve de gust? A tu t'agraden les ciències? Et fan disfrutar? Doncs endavant!
I si el que vols és trobar una feina tranquil·la i senzilla, ja la buscaràs quan sigui el moment. Estigui relacionada amb el món científic o no. I estarà bé perquè ho hauràs escollit tu.
No prenguis decisions per buscar l'aprovació dels pares, sinó buscant allò que et ve de gust aprendre. Així et serà més fàcil si la matèria es complica ;)
Una abraçada!!
La Laura Centellas