dieta
Hola, vaig començar una dieta per menjar millor i el meu novio, que té sobrepes també es va volguer apuntar. El problema està en que la dieta que em van donar és molt estricte; jo ja vaig arribar al meu pes i ara estic amb un menu no tant restrictiu, però ell segueix fent la dieta estricte i moltes vegades vol tirar la tovallola.
Té un problema amb el menjar i es que li encanta el menjar ràpid i sempre diu que es la cosa que mes li agrada al mon i es deprimeix molt al no poder menjar del "bo", ni que se que no és gaire constant amb la dieta perque alguns dies menja coses restringides tipo pizza. Fa algo d'exercici, s'ha apimat molt poc i nose fins quin punt seguirà amb aixo si el menjar molta quantitat es lo que mes li agrada en la vida...
Com el puc motivar a que s'aprimi i menji bé? Gràcies!
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per escriure'ns. En primer lloc, vull comentar-te que les dietes restrictives generalment no s'aconsellen en edat adolescent, i si es fan han de ser acompanyades d'un professional expert per evitar complicacions o conseqüències negatives en salut física o mental. L'objectiu no ha de ser tant controlar i restringir aliments, com aprendre a alimentar-se segons les sensacions de gana i sacietat, gaudint del menjar, però fent-ho de forma equilibrada i diversa. Es tracta de millorar els hàbits de salut, no tant de fer dieta. De fet, pensa que l'objectiu hauria de ser millorar la salut no arribar a cap "pes". El missatge més important que li pots donar és que l'estimes per com és i no pel que pesa o no pesa, podeu introduir aliments, intentar reconèixer quan és gana fisiològica (de l'estómac) i quan és gana emocional, però el més important és entendre que som molt més que un cos i que obsessionar-se amb baixar de pes, amb arribar al "meu" pes, o altres, sovint acaba en patiment i angoixa. Pensa que no és culpa teva, a tothom ens han explicat des de petits, que ser gras està malament i aprimar-se és bo. Però la ciència diu que no és tan senzill ni tan fàcil, que hi ha molts més factors i que l'objectiu sempre ha de ser la salut no el pes. Això vol dir que el millor és consultar a professionals i assegurar-se que els canvis que introduïm són per millorar la nostra salut (impliqui o no un canvi en el nostre pes). Gràcies per escriure'ns i una abraçada molt forta.
La Laura Centellas