asperger
Bones,
Soc major d’edat i tinc sospites des de fa anys de que tinc asperger (autisme nivell 1), i nose exactament a qui haig d’anar; si al psicòleg, psiquiatra, metge genèric o bé anar a alguna associació especialitzada en el tema només.
A més, veient que ara a Instagram i altres llocs no pari de sortir publicacions sobre problemes psicològics i molta gent dient que té tdah o autisme per haver vist un vídeo doncs em fa por que em prejutgin i pensin que dic que ho tinc per haver vist una publicació per moda. Em fa molta vergonya explicar-ho.
Amb quin professional/s hauria d’anar? Gràcies
Laura Centellas

Hola!
Entenem la teva confusió... a vegades no queda gaire clar el circuit, oi? És que a vegades hi ha diferents vies...
Mira, si vols tenir un diagnòstic oficial pots fer-ho per la via de la sanitat pública: primer demanant hora al teu metge/essa de capçalera i explicant les teves sospites. Si ho veu clar, et derivarà al teu centre de Salut Mental de referència i allà et podran fer l'exploració i el diagnòstic.
Si el que vols és tenir una resposta i confirmació sobre les teves sospites, pots anar a un/a psicòleg/a especialitzat en autisme o neurodivergència o bé a algun centre especialitzat que et puguin fer una exploració amb proves diagnòstiques.
I si el que vols és una mica més d'informació per veure si aquest diagnòstic et podria encaixar, pots fer-ho en alguna associació que estarà encantada de resoldre els teus dubtes!
Esperem haver-te resolt una mica més el circuit.
Una abraçada!
La Laura Centellas