nose que fer
Porte uns quatre mesos amb la meua parella i anava tot molt bé, però hi ha vegades q hi ha coses que em molesten i al revés, com en una relació "normal". Ell sempre em diu que li diga les coses, perquè jo sempre dic que la comunicació és la base de tot. Sempre he sigut de dir les coses que em molesten O qn passa alguna cosa què no va bé (òbviament amb tacte) però la meua parella té molta ansietat i no està gaire bé, i qn trigue un xic a dir-li les coses (que em molesten, o no van bé o no estic còmode) es fa una bola de tot i acaba tenint un atac d'ansietat, i no sé com ajudar-lo i fer per estar tots dos bé. Em dol mil mons qn està malament per culpa meua, però sempre em diu que seria pitjor si no li digués el q em passa pel cap. Jo rep missatges contradictoris i no sé què acabar fent amb ell i com solucionar el problema, perquè ell acaba moolt malament i jo m'encenc molt ràpidament.. Tinc por que tot s'acabe x una discussió, o una cosa no ha acabat bé. (sé que som joves i portem molt poc temps, però és una cosa que em menja X dins, i me l'estime molt..)
Laura Centellas

Hola!
Uff... la comunicació en parella és quelcom que s'ha d'anar ajustant contínuament, i no és gens fàcil!
Des d'aquí ens ve al cap que potser necessiteu parlar dels "ritmes emocionals". Potser ell necessita tenir informació de seguida, però potser tu necessites uns dies per poder comunicar allò que no t'agrada o que t'ha molestat. I està bé.
Explicar el que necessiteu cadascú és imprescindible, però també és important respectar la forma de ser de l'altra persona. I en aquest cas, potser haurà de treballar la gestió de la incertesa, o bé, haureu de crear un codi que vulgui dir: "estic bé amb tu i en uns dies podrem parlar sobre com podem millorar".
Busqueu estones de conversa, però també de complicitat i de joc. Una parella ha de ser un lloc segur on sentir-se valorat/da, admirat/da i estimat/da. però també ha de ser un espai d'il·lusió, de futur i de diversió ;)
A veure si això us ajuda a anar redefinint les necessitats de cadascú i de la parella.
Una abraçada!
La Laura Centellas