Arribar al punt màxim
Tinc 19 anys i he tingut algunes relacions amb altres persones però mai aconsegueixo corre’m. Tinc moments d’alt plaer i tot i estar una bona estona estimulant i fent tota mena de rituals, després d’inclús dues hores no sóc capaç d’arribar-hi.
Quan em dono plaer a mi mateixa, hi ha un punt àlgid on sento una descàrrega que recorre tot el meu cos però mai he aconseguit fer el que se’n diu: squirting.
M’agradaria rebre informació sobre com saber si s’ha arribat verdaderament a l’orgasme i sobre l’squirting.
Laura Centellas

Hola,
L'orgasme és una sensació subjectiva de plaer, i podem sentir plaer de forma diferent quan estem soles o quan estem acompanyades. Per tant, és possible que les sensacions no siguin les mateixes.
A vegades quan ens marquem que l'objectiu ha de ser arribar a l'orgasme, estem tan pendents d'això, que aquest no es produeix. Focalitzar l'atenció en passar-ho bé, en pensaments que potenciïn l'excitació, etc. ajudarà a que sigui més fàcil que l'orgasme aparegui. Treu-te i traieu-vos pressió, passa-t'ho i passeu-vos-ho bé, a veure si així, l'orgasme arriba. Tot i que possiblement la sensació que descrius que sents que recorre tot el teu cos, podria ser el teu orgasme.
De totes formes, una de les coses més important, és que primer de tot et coneguis bé, et deixem una imatge per a que puguis mirar-te amb un mirall la vulva i que puguis detectar totes les parts:
GVqTzgGhEkJbY7
T'adjuntem un video on unes estudiants d'infermeria ensenyen com estimular les diferents parts de la vulva amb una maqueta:
BOJWa8takY
Pel que fa a l'squirt també se'l coneix com a ejaculació femenina, hi ha poca evidència sobre això però significa expulsar líquid per la uretra sense color i sense olor per la uretra, en el moment de tenir relacions sexuals, a vegades relacionat amb l'orgasme i d'altres no.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas