Masturbació
Hola,
No sé perquè no tinc ni he tingut mai ganes de masturbar-me. Potser algun cop hi ha hagut algo que m'ha excitat i he pensat de provar-ho, però no em genera res, intento provar diferents moviments, pel clítoris i el voltant, o posant els dits, però no em produeix res i m'avorreixo. És normal? Què puc fer?
Laura Centellas

Hola,
El que és normal és que si no tens ganes de masturbar-te, de conèixer-te, des de la curiositat i el descobriment, no ho facis, i que, en canvi, si tens ganes de tocar-te, mirar-te, explorar-te, ho facis. I pel que ens expliques això és el que estàs fent. Explorar-te quan tens ganes i no fer-ho quan no en tens ;)
Si no et produeix res o t'avorreixes, aleshores valora si vols seguir amb aquesta estimulació o no. Si vols seguir, segueix i si vols parar para.
D'axiò es tracta, descobrir-se i explorar-se, escoltar i connectar amb el que sigui que estiguis sentint.
Igualment, abans d'esperar que aquesta zona ens proporcioni plaer, a vegades és important conèixer-se bé. Et deixem una imatge per a que puguis mirar-te amb un mirall la vulva i que puguis detectar totes les parts:
GVqTzgGhEkJbY7
I si et ve de gust explorar de forma tàctil, t'adjuntem un video on unes estudiants d'infermeria ensenyen com estimular les diferents parts de la vulva amb una maqueta:
BOJWa8takY
Una forta abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas