2 anys igual
Hola bon día
Us escric perqué fa ja 2 anys que tinc una depresió molt gran, tinc una psicologa i una altre persona a la que estimo molt i que porta aquests 2 anys intentant ajudar-me pero no es suficient.
M'esta afectant molt a nivell emocional i academic, pero el problema gros no es aquest, el que de debó em preocupa es que tinc la sensació de que hi ha persones del meu entorn que no s'acaben de creure que el meu fracás escolar sigui per la depressió cosa molt frustrant perqué em foten bronca cada vegada i em fan sentir pitjor.
He arribat al punt de que a l'institut quan demano per anar al lavabo es per intentar fer-me mal amb les tisores que porto sempre sobre (no ho saben es clar), només ho saben les meves 2 millors amigues. (CAL REMARCAR QUE EM QUEDO MOLT MÉS TRANQUILA DESPRÉS DE FER-HO, NI TAN SOLS PLORO).
Per acabar m'agradaria donar les graciés per adelantat per la labor que feu
Salutacions, espero la vostra resposta :)
Laura Centellas

Hola bonica!
No saps el mal que ens ha fet llegir la teva consulta. No és just que hi hagi persones que estiguin vivint amb aquest patiment a sobre. I ens fa molt mal i t'abracem molt fort des d'aquí.
El primer que ens apareix al cap és la reivindicació per poder demanar una baixa mèdica encara que estiguis estudiant! Si les persones adultes no podem treballar quan tenim algun trastorn mental (depressió, ansietat,...) per què creiem que els i les adolescents poden seguir amb el seu rendiment acadèmic?
Des d'aquí t'animem a fer dues coses per intentar regular tota aquesta situació:
- Pren el compromís amb tu mateixa de no autolesionar-te. És un compromís per tu i pel teu futur. És un compromís d'amor i cura cap a tu. Et mereixes sentir-te estimada i tu pots estimar-te.
- Intenta reduir les expectatives en quan als estudis. Redueix els objectius: només assistència a classe, estudiar per a "x" examens, fer els deures d'aquesta assignatura... (el que tu vulguis). Però no ho abarquis tot! Ara no pots i no és assumible. Guarda energia, no gastis l'energia que encara no tens.
Ara necessitaràs uns mesos per anar recuperant les piles, molt a poc a poc. I comparteix amb la teva psicòloga el teu malestar. Les indicacions que et dona t'ajuden? Creus que necessites més ajuda extra? Si sents que no n'hi ha prou, diga-ho! Hi ha més recursos per afrontar la depressió: més intensitat de sessions, psiquiatria, medicació, hospital de dia, ingrés hospitalari.... No deixis de demanar ajuda!
Nosaltres seguim aquí pel que necessitis, escriu-nos aviat per saber com estàs i quins passos has pogut fer.
Una abraçada plena d'energia i d'amor.
La Laura Centellas