Enveja?
Holaa necessito algun consell, perquè jo fa més d'un any que estic sortint amb un noi. La relació, tot i alguns baixons, va molt bé. La cosa és que, no sé perquè, em fa com ràbia que ell dormi a tot arreu. És a dir, que es pugui adormir a tot arreu i que dormi sempre que vulgui. Jo sóc com més responsable, i si tinc feina, no em poso a dormir, però també és veritat que al cotxe (o vehicles) em costa molt dormir i casi mai dormo.
La veritat és que no sé perquè m'enfada que dormi, no a la nit, sinó durant el dia o a l'autocar on Jo no he pogut dormir. Jo no li he dit res de tot això, simplement em sento malament però no li dic res perquè tampoc veig molt sentit a sentirme així per una cosa com aquesta. Tot i això, després de pensar-hi, he arribat a la conclusió de que crec que tinc enveja de que ell pot dormir quan vulgui, com vulgui, i jo no aconsegueixo adormirme o sempre estic pendent de si tinc feina i ho prioritzo.
És enveja? Què puc fer per no sentir-me així? Em sento molt tòxica...
Gràcies
Laura Centellas

Hola!
Doncs primer de tot et felicitem perquè has fet una feina brutal d'auto-anàlisi! i autoexploració.
No és fàcil reconèixer les nostres emocions i acceptar que sentim ràbia quan algú gaudeix fàcilment d'allò que per nosaltres és difícil. No es tracta de ser tòxica o no, sinó, simplement, que la teva parella t'ha fet més evident una dificultat teva.
Llavors, és important que tu puguis trobar les teves estratègies per sentir-te a gust amb la teva manera de ser. Pot ser des de reduir la feina i prioritzar el descans, fins a transformar els viatges en cotxes o en autobús en un espai de reflexió per tu (escoltant música, llegint algun llibre, escoltant algun podcast...). Però posant el focus en tu. Què necessites en aquest moment? Què et ve de gust?
A veure si et podem ajudar...
Una abraçada!
La Laura Centellas