Sense condó
Hola noies! Us escric per que a la meva parella i a mi ens agradaria provar a fer-ho sense preservatiu però no sabem quin es el moment per fer-ho sense gaire risc d’embaràs. Cap dels dos hem tingut cap tipus de relació amb cap altra persona en la nostra vida i no tenim cap ETS, per tant l’únic motiu pel qual utilitzem el preservatiu és evitar l’embaràs. Segons el cicle en quin moment poder provar a fer-ho a pel?
Laura Centellas

Hola,
Tenint en compte que les relacions sexuals sense preservatiu no només ens posen en risc d'un embaràs no planificat, sinó que també ens posen en risc d'una infecció de transmissió sexual, un mètode contraceptiu sense preservatiu és el mètode conegut com a "mètode d'ogino-knaus".
Copiem el que diuen a la web de sexe joves:
"Es tracta d'un mètode natural per evitar l'embaràs, però no protegeix de contraure infeccions de transmissió sexual. Determina el calendari de l'ovulació i es tracta de practicar l'abstinència els dies fèrtils.
És un mètode poc recomanable, ja que requereix conèixer perfectament la fisiologia i l'anatomia del cicle ovàric. Per això no és aconsellable per a les noies que sovint tenen menstruacions irregulars."
Et deixem l'enllaç per a que vegis l'estructura que segueix per a calcular els dies:
;
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas