Com puc no recaure
La meva consulta es com puc fer per a que no m'afecti tant menjar coses "no sanes" i bueno sanes també i no fer exercici, perquè jo no puc fer tot l'exercici que m'agradaria i estic moltes hores sentada pel treball i estudis (inclus caps de setmana) i em dona molta ansietat perque noto com m'engreixo i aixo i no em puc concentrar en res mes i es molt frustrant, aixo em porta a vegades a que abans menjant menys no se m'acumulava tanta grasa.
Laura Centellas

Hola, gràcies per la teva consulta. Entenc que a l'hora de menjar i en funció de l'exercici que puguis fer sents molta angoixa i preocupació constant que no et permet centrar-te en res més. En primer lloc, t'animo que ho puguis explicar a les persones qui tens a prop i si fos necessari que poguessis acudir a un especialista psicòleg per valorar el que t'està passant i potser amb la seva ajuda veure quines creences no et permeten viure el teu cos amb més acceptació, respecte i tendresa. Pensa que cos només en tenim un i, sovint, pensem que la clau és menjar coses "sanes" i fer exercici perquè sembla que això és el més important, però fins a quin punt som feliços pensant tota l'estona en això? La salut va molt més enllà del que mengem i de l'activitat física, hi ha molts altres factors que la determinen, i un dels més importants és la salut mental. Alhora, pensa que també ens han fet creure que està gras està malament i que podem canviar el nostre cos quan i com volem i això no funciona ben bé així. En primer lloc, els cossos són diversos i per molts cànons de bellesa que hi hagi, un cos gras pot ser sa, bonic i vàlid igual que qualsevol altre. També tingués en compte que és molt més fàcil i ràpid aprendre a estimar i respectar el teu cos sigui com sigui, s'engreixi o s'aprimi, que voler-lo canviar sempre cercant un cos idealitzat. El teu cos és únic, és important cuidar-lo. Recorda també que si aquests pensaments són molt intrusius i et costa molt treure-te'ls del cap, sempre pots demanar visitar amb el metge o metgessa de capçalera i explicar tot el que et passa perquè puguin ajudar-te. De la mateixa manera,  et deixo el telèfon de l'ACAB (93 454 91 09), per si vols trucar i parlar-ne, estarem encantats d'escoltar-te i poder valorar què està passant plegats. Moltes gràcies i una abraçada ben gran.
La Laura Centellas