No em sento a gust amb mi mateixa
Fa ja unes setmanes que no entenc que em passa. Cada vegada que em miro al mirall em comparo a qualsevol noia del meu cercle d’amistats. Em sento lleiga i gents a gust amb mi mateixa, abans tenia molta autoestima i confiança amb mi mateixa, pero tot aixo ha desaparegut i no se com retrobar-ho. Sempre que parlo amb algun noi em pregunto que perque me seguiex parlant quan hi ha mil noies millor que jo.
Laura Centellas

Hola, gràcies pel teu missatge. Segons ens expliques des de fa unes setmanes han crescut les comparacions i no et sents tan bé amb tu mateixa com abans. L'adolescència és una època complexa, sobretot pel que fa a l'autoestima i la imatge que tinc sobre mi mateixa. Pensa que les comparacions moltes vegades són injustes i venen d'aquesta idea errònia que cal ser "millor que"... en realitat el més important per la nostra salut i benestar és estimar i respectar el nostre cos, perquè, al cap i a la fi, en tenim un només i no es tracta de canviar-lo o intentar modificar-lo perquè li agradi a algú altre. Recorda que ets meravellosa tal com ets i no necessites que ningú ho certifiqui. Millorar l'autoestima no és fàcil ni ràpid, però si busques fer coses que realment t'agradin i amb persones que t'estimes veuràs com aquesta millorarà. Alhora, tingues en compte que el que tu pensis i sentis és el més valuós per tu mateixa i sovint no ens escoltem. Dona't veu, busca moments per pensar en com et sents, què et ve de gust i què necessites. I si veus que tot això va a més i no passa, no dubtis a explicar-ho a les persones que consideres importants, són qui més et pot ajudar. Si cal hi ha professionals que si dediquen i poden ajudar-te si veus que et fa patir molt. No tinguis por d'explicar-ho ni de demanar ajuda, encara que hi hagi molt de tabú l'únic que estaràs fent és tenir cura de tu mateixa com ho faries amb una bona amiga. Gràcies per explicar-ho bonica, una abraçada
La Laura Centellas