La meva autosestima
Fa ja unes setmanes que no em veig del tot segura amb mi mateixa especialment amb el meu cos. Veig a les meves amigues o a les altres noies i em comparo, això em crea un sentiment d'inferioritat. Crec que es una època en què tenim molt present tenir cul o pits i crec que els altres pensen que no ho tinc i això em frustra. A l'institut no camino amb naturalesa sinó amb inseguretat i no sé com tornar a ser la d'abans, la que era segura de si mateixa. Sé que tinc molts altres valors, però és com que el meu cap només li dona la importància al físic a allò que no tinc.
Una abraçada i moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola bonica, moltes gràcies per escriure'ns. Dius que últimament et compares, sobretot respecte al físic i això et fa sentir insegura i inferior. Són dos sentiments que poden generar frustració i patiment i entenc que no ha de ser fàcil. Així i tot, i soc conscient que durant l'adolescència és complex, som MOLT més que un cos i la gent que ens estima, ho fa per tot el que som. Alhora, pensa que, malauradament, els cànons de bellesa ens condicionen molt i ni tots tenim aquests cossos idealitzats, ni els hem de tenir. Tothom té dret a viure amb tendresa i felicitat el seu cos. Que ningú et digui com ha de ser. Pensa que és molt més fàcil cuidar-lo i respectar-lo que canviar-lo. Per fer-ho és important poder parlar de com et sents amb les persones qui més t'estimes i poder fer coses que t'agraden. Tingues en compte que si en qualsevol moment veus que això et supera explica-ho, parla-ho amb família i amistats i demana ajuda. Segur que et poden ajudar o buscar a la persona o professional que ho pugui fer. Moltes gràcies i una abraçada molt gran.
La Laura Centellas