No se com tornar a menjar
Últimament he tingut problemes amb amics i familiars.
Normalment em quedo a menjar a l'institut.
I l'esmorzar i el dinar sempre els tiro a la brossa, ja que no tinc ganes de menjar, a l'hora de sopar, si estic amb els meus pares sí que hi menjo.
A la nit no hi dormo gaire bé, pel fet que estic pensant.
No sé si el que faig està bé.
Laura Centellas

Bon dia! Moltes gràcies per escriure’ns i per explicar-nos el que et passa. Ens comentes que darrerament has tingut problemes amb el teu entorn i ens confesses que no t’alimentes de manera adequada. Dius que no tens ganes i que moltes vegades et saltes els àpats, però com bé sabràs, alimentar-se bé és necessari per a estar sans i que tot l’organisme tingui un correcte funcionament. El teu cos, la teva ment, necessita els nutrients per a treballar correctament. Quan deixem de menjar el nostre estómac es fa petit i ens pot fer pensar que no tenim gana, però amb aquestes reaccions el teu cos s’està posant al límit i pots tenir moltes conseqüències molt negatives tant a nivell físic com mental. És molt important que puguis tenir uns hàbits de vida saludables (una alimentació equilibrada i variada i suficient), un estil de vida actiu, una bona higiene del son, i aquests pensaments, no només no et deixen dormir sinó que t’angoixen i et fan patir molt. A vegades la relació amb el menjar no és fàcil i per situacions externes comencem a fer coses i a actuar de maneres que ni decidim ni volem ni són desitjables. Per aquest mateix motiu no et sentis culpable pel que està passant, però demanar ajuda i explicar tot el què et passa és el millor que pots fer. És molt important que puguis explicar aquesta situació a algú proper per a poder solucionar-ho. Per aquest motiu, i si vols parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques o presencials. Són espais on podràs explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, podràs desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú i així podrem parlar-ne amb més detall. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!
La Laura Centellas