problemes familiars
hola, gracies per aquest servei. vull començant dient que els meus pares desde que es van coneixer tenen molt mala conducta, bastant. el meu pare era un alcholista i un maltractador fins que va intentar assesinar l meva mare i es van divorciar. despres d'un any van tornar i tot va anar be fins despres de 1 o 2 anys. el meu pare te atacs de cels i es molt manipulador. sumant-li que encara es alcholista pero no a punts tant forts. suvint el meu pare discuteix amb la meva mare perque el seu treball es de jornada completa i ell creu que te un altre parelle pero no es veritat. em fa mal perque sempre es el mateix amb totes les feines que va tenir la meva mare i que pensi allo si la meva mare es qui va estar al seu costat donant-li tots els servells i ell tratant-la amb ignoracio. m'affecta tant aquets problemes que tinc ansietat. no em puc permetre un psicoleg i em costa comunicarme amb els meus pares perque sempre estan discutint. no se com ajudar a la meva mare perque tambe necesitem l'ajuda economica del meu pare i tot m'afecta molt. ja no aguanto
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, gràcies per les teves paraules! ens animen a seguir amb la nostra feina!!
Per altra banda, ens fa molt mal llegir consultes com la teva on la situació familiar no és la més adequada per a un infant o adolescent. I no és just que estiguis vivint així.
Tenint en compte tot el que exposes, el primer que et direm és que no tens cap responsabilitat per ajudar econòmicament la teva mare. La teva tasca ara mateix és centrar-te en tu, en estar bé i en trobar formes de poder treballar aquesta ansietat que expliques.
Ens dius que no teniu accés a un psicòleg privat, però si estàs estudiant, potser pots recórrer al teu tutor/a per tal que sàpiguen com estàs i potser et pugui veure la psicòloga del centre.
Una altra via que se'ns ocorre és que parlis amb algú de Serveis Socials. Segur que hi ha alguna professional que us fa el seguiment i amb qui pots explicar la situació de casa. Són els adults els que t'han d'ajudar a tu, per tant, la teva feina és poder demanar ajuda. I et mereixes que t'escoltin i t'ajudin.
No és fàcil viure en un entorn com el que expliques. L'alcoholisme d'un dels progenitors pot ser un factor estressant per tota la família i fa que estigueu tots alerta en tots moments. I aquest estat d'alerta dificulta que hi hagi bones estones de calma familiar, ganes d'estar junts, facilitat per la concentració en els estudis... Així que demana ajuda a tots els adults que et trobis al camí (professorat, sanitaris, pediatre, serveis socials, monitors...). Els adults et devem fer-nos càrrec d'aquesta situació.
Una abraçada!
Escriu-nos sempre que ho necessitis!
La Laura Centellas