No sé com estimar-me
Hola!
Porto ja bastant temps amb algunes inseguretats. Ja no físiques si no també de la meva manera d'actuar davant la gent. He intentat de varies maneres començar de 0 i estimar-me i valorar-me però no ho aconsegueixo (sempre hi ha com una segona veu que em recorda tot lo "neegatiu"). M'agradaria que m'ajudesiu i em diguesiu algun consell de com tenir autoestima per mi sola.
Gràcies!
Laura Centellas

Hola maca! Primer de tot, gràcies per escriure’ns i explicar-nos com et sents. Ens comentes que no tens gaire autoestima i tens moltes inseguretats, tan en aparença com en comportament. Com molt bé dius, és molt important que aprenguis a valorar-te i a estimar-te. No et centris només en les coses “negatives”, ho poso entre cometes perquè són aspectes que a tu no t’agraden, però no tenen per què ser dolents. Tots tenim coses que ens agraden més i coses que ens agraden menys de nosaltres mateixos, complexos (aquestes coses que no ens agraden que ens provoquin inseguretat), però al final hem d’acceptar-nos i valorar-nos pel que som. Per fer-ho és important poder parlar de com et sents amb les persones qui més t'estimes i poder fer coses que t'agraden amb ells, rodejar-te sempre de persones que et valorin i t’aportin coses positives i practicar activitats que gaudeixis. També és important que no et comparis amb els altres, cadascú és com és, i has de tenir fites estimulants, però realistes, i ser molt conscient que l’error forma part de la vida. Ens comentes que sovint tens “una segona veu”, molt crítica, que et castiga i et menysprea. Aquesta veu interior és irracional i sol interpretar qualsevol situació de la pitjor forma possible, fins i tot quan no hi hagi proves objectives per arribar a aquesta conclusió. Què pots fer? Detectar aquests pensaments irracionals, negatius sobre tu mateixa i qüestionar-ne l'objectivitat, canviant-los per altres de més realistes i objectius. Tingues en compte que si en qualsevol moment veus que això et supera, poder explicar-ho i parlar-ho amb família i amistats per a demanar ajuda. Segur que et poden ajudar o buscar a la persona o professional que pugui donar-te les eines perquè aprenguis a veure què ets molt valuosa! Moltes gràcies i una abraçada molt gran.
La Laura Centellas