Tinc un problema y no puc parlar amb ningú
Fa temps m'autolesionava, vaig parar de fer-ho perquè no estava bé, després vaig començar a no menjar tant com avanç.
Només menjo a l'hora de sopar que estic amb la família.
No li puc explicar això a la família, ja que una part del sentiment que tinc és per la seva culpa.
Els meus amics ho saben, però tampoc poden fer gaire cosa, pel fet que soc incapaç de menjar.
Quan menjo sento que vomitaré.
Laura Centellas

Bon dia maca, moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos aquesta situació que segur que et fa patir tant i et genera molta angoixa. Ets molt valenta per a verbalitzar-ho i expressar-ho, ja que sabem que no resulta gens fàcil i és el primer pas per a poder solucionar aquesta situació. Ens expliques que durant una època et vas autolesionar, i tot i que ara ja no ho fas, continues canalitzant aquest malestar que t'incomoda a través del menjar i has començat a restringir molt la teva alimentació. Confesses que només t'alimentes a l'hora de sopar, ja que estàs amb la família i que sents una incapacitat molt gran davant del menjar. Primer de tot, comentar-te que això que et passa, controlar la ingesta de menjar i aquesta incapacitat, és quelcom que hauria de valorar un professional de la salut per poder saber què està passant exactament. A vegades la relació amb el menjar no és fàcil i per situacions externes comencem a fer coses i a actuar de maneres que ni decidim ni volem. Per aquest mateix motiu no et sentis culpable per què està passant, però demanar ajuda i explicar tot el que et passa és el millor que pots fer. Dius que no pots parlar-ho amb els teus pares (ja que en part et sents malament per ells) però t'animo al fet que ho puguis explicar a alguna persona propera adulta amb qui tinguis confiança. També et proposo, com ens has demanat ajuda i si vols parlar-ne més, que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques o presencials. Són espais on podràs explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, podràs desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú i així podrem parlar-ne amb més detall. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!
La Laura Centellas