Records
Hola!
Gràcies pel vostre treball, no sabia a qui acudir.
Vaig estar en una relació molt tóxica i intermitent durant molts anys, però en el seu moment jo no ho veia. Fa un parell de mesos vaig aconseguir el valor per sortir d'allà i deixar-lo. La qüestió és que ara m'han sorgit diversos problemes i no sé com portar cap d'ells.
El primer és que sento que m'està manipulant. Un parell de setmanes després de deixar-ho va fer un gest molt gran i molt estúpid per intentar tornar amb mi (prefereixo no dir que va fer exactament per si algú ho reconeguès, però va ser una cosa molt forta). Tot i això, jo no volia tornar amb ell.
Amb els dies vaig començar a bloquejar-lo de xarxes i a borrar converses/fotos, perquè no parava de rebre ímputs seus cada cop que encenia el móvil. Però sempre m'escrivia amb alguna excusa i sempre trobava la manera d'haver de parlar amb mi, per això vaig decidir que el bloquejaria. No em va donar temps a fer-ho que va escriure'm dient-me que estava portant fatal la ruptura i que volia suicidar-se. Vaig parlar amb ell per intentar treure-li aquestes idees del cap, però estic preocupada i jo no estic gens qualificada per lidiar amb una cosa així. Vaig escriure-li a la seva millor amiga a veure si podia estar atenta i anar-lo animant quan pogués. Per tant, ara estic preocupada, no sé que fer i obviament no el puc bloquejar ni fer res perqué no vull que ningú es mati per culpa meva.
Però tinc un segon problema, que és pitjor. Després de prendre distància i de que passés el temps, estic començant a recordar coses que van passar a la relació, a les quals no els hi vaig donar importància i ara veig com van ser de veritat. Per mi havíem viscut una relació molt maca i molt especial, però ara me n'he adonat de que em manipulava moltíssim, em maltractava psicològicament i fins i tot he vist que vaig patir abús sexual per part seva. Aquesta última no me la puc treure del cap. No puc parar de pensar en les coses que em va fer. Explico una mica per contextualitzar: a vegades ens liàvem i jo no tenia intenció de que anés a res més, però ell volia tocar-me, quan li deia que no em venia de gust, seguia intentant-ho. Intentava convencer-me i ficar-me la ma a la força, jo volia treure-li però no tinc tanta força com ell. Al final, després de forcejar i dir-li que no moltes vegades, el deixava perquè no volia que ho fes a la força, perquè voldria dir que m'estava obligant. Però jo no volia, li deia que si perquè no es convertís en un abús, però crec que ho va ser igualment. Quan, en el seu moment, li vaig dir que a vegades em sentia forçada va tergiverssar la situació fins que va fer-me creure que era una nóvia horrible per dir-li al meu propi nóvio que em forçava, i el vaig creure.
No em puc treure res d'aixó del cap. Ho penso constantment i em té destrossada.
El vull molt lluny de la meva vida, però no el puc treure perquè pot fer alguna tonteria i cauria a la meva consciència per sempre.
Ajudeu-me si us plau.
Moltes gràcies per tot el que feu.
Laura Centellas

Hola bonica,
Ens sap molt greu que hagis viscut aquesta situació i des d'aquí t'enviem una abraçada molt forta i plena d'amor.
L'amor no té res a veure amb el que has viscut. I és molt dur adonar-se'n.
Començarem pel tema de l'abús perquè, tal i com dius, va ser una agressió sexual perquè tu no estaves consentint (ni desitjant) aquests tocaments i, després de la seva insistència amb força física, vas acabar cedint per evitar que et fes més mal. A més, després no ho va reconèixer ni va demanar perdó, sinó que va manipular-te per fer-te sentir malament!!
Malauradament, hi ha molts casos de violacions i agressions sexuals dins una relació de parella i és important que es vagi visibilitzant per poder-ho denunciar.
Et recomanem que puguis anar al SIAD que tinguis més proper per poder treballar tots els efectes psicològics de l'abús i d'aquesta relació de maltractament. Et deixem aquí l'enllaç:
Per altra banda, SÍ, hauries de bloquejar-lo. L'amenaça del suïcidi és una forma de manipulació i de control. Tu has fet el que havies de fer: avisar la seva amiga. Si ho necessites, també pots avisar a la seva família. I, a partir d'aquí, te'n desvincules. Bloqueges tots els canals de comunicació i comences a centrar-te en la teva recuperació.
Nosaltres seguim aquí i et farem costat en tot el que necessitis. Ara toca allunyar-te d'ell.
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas