Menstruació amb l'aro anticonceptiu
Hola, bona tarda.
Porto l'aro des de fa 5 mesos, i a partir d'aquell moment sempre em baixa la regla els dissabtes. Avui m'havia de baixar, però ha sigut un sagnat molt lleuger al matí i unes gotes a la tarda. Respecte la resta de símptomes, tots iguals que sempre: dolor de pits, d'abdomen, de lumbars, mal de cap... (els típics que tinc sempre que em baixa). Voldria saber si és normal, si pot ser risc d'embaràs o no hi ha per què preocupar-se.
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Si vas fer servir correctament l'anell anticonceptiu, aquest té una efectivitat de més del 99%.
Durant la setmana que estàs sense l'anell, pot aparèixer un sagnat per deprivació. Aquest sagnat no sempre es produeix. És important saber que el sagnat no és una menstruació, sinó una reacció al no estar prenent les hormones durant aquest període.
Així doncs, si sospites que podries estar embarassada perquè no vas utilitzar l'anell correctament, sempre pots fer-te una prova d'embaràs per sortir de dubtes.
Recorda que pots anar sempre que ho vulguis al servei de Tarda jove del teu CAP per demanar informació sobre mètodes anticonceptius. És un servei confidencial i gratuït.
Una forta abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas