orgasmes femenins
Quan em toco jo sola arribo a l’orgasme fàcilment, però en una relació sexual mai he pogut “acabar”. Algun tip o diagnòstic per tal desgràcia?
Laura Centellas

Hola,
Quan parles de relació sexual et refereixes a arribar a l'orgasme amb penetració? O també et passa amb el sexe oral o amb la masturbació per part d'una altra persona?
Arribar a l'orgasme individualment a vegades pot ser més senzill que en parella. Hi pot haver diferents factors que influeixes: tu saps més bé com tocar-te i on tocar-te, amb quin ritme i intensitat, a vegades no ens comuniquem prou...
La majoria de persones amb vulva que arriben a l'orgasme amb la penetració és perquè hi ha estimulació directa o indirecta del clítoris. Per tant, busquem postures en les quals pugueu estimular al mateix temps el clítoris amb les mans (ho pot fer la persona amb la qual estàs mantenint relacions sexuals o ho pots fer tu mateixa), o bé postures en les quals l'estimulació es doni per la pressió amb els seus genitals o la seva panxa per exemple. Veuràs que així la cosa canvia!
Recorda també que el cervell és el gran òrgan sexual i, per tant, és molt important que durant la relació sexual estiguis connectada i centrada en el que esteu fent, en les sensacions, etc. deixa que el teu cos vagi responent a l'estimulació i no et centris tant a esperar que arribi l'orgasme, perquè sovint com més pendents estem de l'orgasme (i aquest es converteix en el nostre únic objectiu), menys arriba.
Una forta abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas