Accidentet
Hola! Hi ha una situació que se'm comença a anar un poc de mare. La situació, és que unes persones que conec van tindre un accident de cotxe fa dues setmanes, de les 5 persones que eren jo en conec a 4. Una d'elles té "17 anys", ella es la que més apreci però més més apreci li tinc i ella es la que pijor està. Ella el dia de l'accident estava tan mal que se la van emportar d'urgència en l'helicòpter a l'hospital, ara actualment està malament. Jo en estos moments ja no se que fer per que em passe el dia plorant per eixa xiqueta, amb algun mal de panxa, en classe em desconcentre pensant en ella, no sóc capaç de concentrar-me ni un segon per que sempre estic pensant en ella... Una de les coses que em creen mal estar de pensar en ella per exemple és pensar si els colps al cap li hauran afectat a alguna cosa, o també si ens ho podrem passar una altra vegada igual de bé que fins ara fent padel o altra cosa, tot el que ens riem les dos si ens podrem tornar a riure...
En resum puc fer alguna cosa o algo per a intentar que no em colapse tan el cap? Ja que comence a passar-ho malament ja que plore prou i tinc alt i baixos.
Gràcies.
Laura Centellas

Hola bonica,
Ostres! Quina notícia més forta!! Encara estàs en estat de xoc i és molt natural!
Quan tenim una notícia d'aquest tipus necessitem un temps per processar-la i per poder reaccionar. I una de les reaccions més comunes és la que comentes: aquesta sensació d'estar en bucle pensant sobre les conseqüències o el que podria haver passat.
El primer pas és acceptar la incertesa. Fins que no surti de l'hospital o puguis parlar amb algú del seu entorn, no tindràs aquesta informació.
El segon pas és acceptar les emocions que això et pugui generar: plor, por, ràbia, incomprensió... i deixar que surtin totes aquestes emocions.
De fet, si no deixem que surtin les emocions quan passa una cosa greu, com pretenem que sapiguem gestionar-les en el dia a dia? Deixa que surtin, accepta-les i explica-t'ho.
Comparteix com et sents amb altres persones i, si et ve de gust, escriu un diari on vagis buidant tot el que sents i els pensaments que et venen al cap.
I a partir d'aquí, pas a pas. Amb la informació que tinguis, vas prenent decisions per veure-la, saber com està, fer-li arribar la teva preocupació i ganes de veure-la.... Però pas a pas.
Nosaltres seguim aquí,
Una abraçada!
La Laura Centellas