Baixa d'ànims..
Bona nit a tots! Sento que des de fa molt de temps tinc més mals moments que bons, no sé si és perquè sempre em centri més en allò negatiu que en allò positiu, però això em fa estar regularment sempre més mal que bé anímicament. En estar així, sento una petita tristor interior que mai se'n va, ansietat, per no saber que aferrar-me i lluitar per això. Sento que a nivell d'amistats, no valc la pena com a amiga ja que encara que sempre estic per a tothom al 100%, no sóc la mateixa d'abans, i hi ha gent que sembla no acceptar els meus moments dolents. Després, als meus 22 anys no haver trobat ningú especial/parella, o si ho he trobat equivocar-me, em fa estar més mal. També, vinc d'una casa, on els meus pares no s'emportin del tot, la meva mare és el meu pilar fonamental, però el meu pare sempre ha estat absent en tot i veure patir la gent que vull em destrossa. Totes aquestes situacions em provoquin un estat, que estar així em treu les ganes de fer moltes coses, com voler presentar-me aquest juny a selectivitat, però en aquest estat no em veig capaç. A la meva feina és l'únic lloc que em sento més realitzada. Em sent sempre impedida per alguna cosa. No sé, en definitiva, penso que tant de bo desaparèixer i no ser una càrrega per a mi ni per als altres. Gràcies per llegir-me!
Laura Centellas

Hola bonica,
Anem a pams a veure si et podem ajudar a veure-ho diferent ;)
Primer de tot, avisar-te que el cervell té tendència a buscar sempre tots els perills i evitar tot allò que ens fa mal, per tant, està "preparat" per posar molta més atenció a allò que ens fa mal que a allò que ens fa bé. I això és important saber-ho perquè ens pot ajudar a entendre com els nostres pensaments queden enganxats a les emocions desagradables (tristesa, buidor, ansietat...).
Per altra banda, l'evolució de les amistats és un gran tema a tenir en compte! Les persones canviem i evolucionem i és natural fer-ho! Si tu sents que t'impliques molt en una relació i aquesta energia no és corresposta... allunya-te'n, cuida't, protegeix-te. Tens tot el dret a seleccionar les persones que vols a prop. I també a reclamar atenció quan estàs passant un mal moment!
Pel que fa a la parella, entenem el teu desig de tenir parella, però és important centrar-se en un mateix i tenir clar què busques en l'altra persona, quines son les teves línies vermelles, els valors que t'agraden en l'altra... És un bon moment per obrir-se a altres cercles d'amistat i conèixer gent nova. Des d'aquí, des de la curiositat d'ampliar les persones del teu entorn.
Referent a la teva família, és important poder fer l'exercici de veure que la teva mare és adulta i que ella ha pres decisions sobre la seva vida. Com a fills/es no ens podem carregar del seu patiment ni tampoc de les seves decisions. És la seva vida i decideixen com volen viure-la. Tu has de prendre les decisions per poder viure la teva vida.
Finalment, si tens ganes de fer la selectivitat, fes-la! Fes-te un horari (realista) de les estones d'estudi, busca suport extern d'una acadèmia o professora particular que t'ajudi en les matèries més complicades o en l'organització de l'estudi, posa l'energia en aquest repte i gaudeix!
Pel que ens dius, a la feina estàs bé, així que deixa que aquesta sensació s'escampi a les diferents esferes de la teva vida. Busca què és el que et fa sentir realitzada i intenta aplicar-ho als altres camps. Sabem que no és fàcil, però mica en mica podràs desgranar quins pensaments t'ajuden i quins no.
Nosaltres seguim aquí...
Una abraçada!
La Laura Centellas