Addició al sucre…?
Hola!
Fa un temps que menjo molt de sucre. No literalment, sino galetes, molta xocolata i no sé si realment depenc una mica d’ell. El que passa es que a vegades no em ve de gust res per menjar peor menjo sucre (els aliments que en porten).
A vegades penso que quan estic malament menjo sucre per animar-me i així com un bucle, però no només es quan estic malament, no ho sé…
Graciessss
Laura Centellas

Hola! moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos el què et passa. Ens comentes que darrerament menges molts aliments que contenen sucres, i sovint són l'únic aliment que et ve de gust i ingereixes. Primer de tot, recordar-te que perquè el nostre organisme funcioni de manera correcta, necessitem nodrir-lo de molts nutrients, no només sucres, necessita, vitamines, proteïnes, carbohidrats, greixos... El nostre cos necessita totes aquestes coses per funcionar, i quan no té aquestes necessitats cobertes ens avisa, perquè no li estem oferint l'energia que necessita, i sovint apareix aquest desig per a aliments amb sucres que són una via ràpida d'obtenir-la per al cos. A més a més, es pot considerar el sucre com a una de les substàncies comestibles més addictiva que hi ha. Aquest fet es deu al fet que amb el consum de sucre, el nostre organisme experimenta un augment de dopamina, un neurotransmissor molt lligat a les sensacions de plaer i relaxació, i sovint s'utilitza com una manera de combatre l'estrès, l'ansietat o altres emocions negatives, establint una connexió emocional entre el consum i el propi benestar. Menjar-ne en excés, té conseqüències negatives per a l'organisme, així que t'animo que puguis revisar els teus hàbits alimentaris, si fa falta amb un especialista, i poder revertir aquesta situació. Moltes gràcies per la confiança i estem aquí per al que necessitis. Una abraçada forta
La Laura Centellas