ActuaLitzaciÓ
Hola!
Vaig escriure una consulta a finals de gener i volia actualizar i també preguntar un parell de coses.
L’ultim cop vaig escriure sobre els problemes que tenia amb drogues i el tca (visc a nova York temporalment pero soc de Badalona)
Des que vaig escriure per ultim cop han canviat coses. He trobat una amiga que va adonar-se del meu comportament i em va preguntar que què estava passant. Li ho vaig explicar tot i des de llavors amb la seva ajuda hem pogut anar controlant la situació, si bé això nomes es un remei temporal, he pogut per un temps estar be.
La pregunta que volia fer es, quin tipus d’ajuda creieu que necessito? Perque el proces de desintoxicació (no se si es diu aixi), l’he passat amb aquesta amiga. Vam estar unes segmanes a casa on no em deixava sola mentre jo estava malalta (suposo que el meu cos no es va prendre be el tallar li el consum). Pero se que la recuperació es mes complexa que tot això i em fa por que quan torni a la meva antiga vida a Badalona torni tot a ser com abans. Per això vull saber si hi ha alguna manera d’obtenir ajuda, pero sense ningú del meu voltant de casa sabent ho.
Gracies per la resposta de l’ultim cop i per llegir aquesta nova consulta, fue una gran feina.
Laura Centellas

Hola!
Moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos com estàs i MOLTES FELICITATS per l'esforç enorme que estàs fent!!
L'addicció no és quelcom fàcil d'admetre i és admirable que el que estàs fent!
Com dius, segurament sí que has passat el procés de desintoxicació física de la substància, és a dir, que el teu cos et reclamava la substància i es posava malalt en no rebre-la. Però aquest és només el primer pas, ara toca fer un procés de deshabituació, que consisteix en fer un viatge explorant quines emocions, situacions i elements et porten al consum, com funciona el teu cervell per tal que s'activi l'automàtic de voler consumir, com gestiones les pròpies emocions i les relacions amb els altres... i aquest procés necessita d'un professional amb qui et puguis obrir.
A Catalunya hi ha el servei CAS (Centra d'Atenció i Seguiment a les Drogodependències) que poden fer atenció ambulatòria o fer proposta d'ingrés en un centre terapèutic. Et deixem els enllaços per tal que hi donis un cop d'ull i puguis demanar hora.
Esperem que això et pugui ajudar i ens puguis anar explicant com estàs,
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas