¿¿Com superar el “trauma”
Hola!
Quan tenia 15 anys vaig ser l’amant de la muller del meu professor de l’escola (ella tenia 29 anys). Ens vam conèixer en un event del insti i vam acabar mantenint una “relació” secreta durant un any. Ja fa cinc anys d’això i en aquell moment jo estava malalta (tca) pel que moltes coses no les recordo. Ens veiem un cop o dos per setmana. Ella va ser el meu primer petó i la meva primera vegada. Ella també patia de tca i em va arrastrar a mi amb ella (encara que soni molt malament dir-ho aixi tinc entès q els tca son molt competitius i es poden “contagiar” aixi). La meva vida s estava destrossant i jo seguia enganxada a ella perquè era l’únic que coneixia, pefo realment allò només mestava fent mes mal. un dia el meu cap va fer click i vaig decidir deixar ho tot. Vaig bloquejar-la i vaig tallar el contacte completament (això va ser justament abans del covid). Per mes de tres anys no vaig tornar a pensar en ella, no se si per no recordar tot allò però vaig esborrar la de la meva memòria (tot i q vaig millorar amb el tca seguia tenint seqüeles). Però ara fa un any la tinc molt present, la penso, somi ho en ella… ella ha refet la seva vida i quan he intentat contactar la em rebutja i em bloqueja. Potser es egoista però sento que si ara que ja doc madura i puc pensar tot amb claredat no parlo amb ella, mai podré tancar aquesta estapa de la meva vida.
Que creieu que hauria de fer? He anat a teràpia i aquestes coses però no funciona aixi. Necessito un tancament de veritat. Necessito escoltar la per poder reconstruir aquells anys que no recordo i poder seguir endavant.
Gracies per la vostra feina!!
Laura Centellas

Hola!
Ostres! Ens sap molt greu que hagis viscut tot això i que aquesta història encara tingui conseqüències en la teva salut mental...
La primera recomanació seria treballar-ho a consulta, explicar què va significar aquesta persona per tu i la necessitat de tancara aquesta història i aquesta etapa. A vegades necessitem donar voltes amb diferents professionals (amb diferents perspectives) o en diferents moments vitals, per poder tancar una etapa tan dolorosa com la que expliques.
Tot i així, veiem que tens molta necessitat d'escoltar la seva versió i ens sap greu dir-te que, segurament, les seves explicacions no t'ajudaran. Segons el que ens expliques, totes dues heu patit un TCA i és molt habitual que hi hagi llacunes de memòria durant tota l'etapa que va durar el trastorn. Potser teniu algun flaix o alguns records vagues, però és difícil tenir el record de tota la magnitud. Per això, és probable que la seva explicació no t'aporti el que tu necessites per tancar l'etapa.
És un procés individual. Tu has de prendre la decisió voluntària d'explicar-te aquesta etapa d'una manera que quadri amb el teu estil de vida i la teva manera de ser. Cadascú ens hem de construir la nostra narrativa de com son i del que hem viscut. I quan tenim una temporada amb un problema de salut mental, trobar aquest fil conductor de qui érem, què va passar i com som ara, ens pot aportar molt benestar en un futur.
No miris cap enfora ni esperis res dels altres. Cadascú ha de fer el seu propi procés.
Si ho necessites, demana ajuda professional de nou, a alguna persona especialitzada en trauma o en TCA. Veuràs que potser encara queden algunes capes per treballar ;)
Una abraçada molt forta! Escriu-nos sempre que ho necessitis!
La Laura Centellas