Que puc fer?
Hola, quan em miro al mirall no m’agrada el que veig, em veig la panxa gorda i inflada, no em sento còmode portant vestits ni res apretat, tot i així el meu desig seria poder lluïr el meu cos amb vestits a l’estiu. Faig molt exercici i tot i així no canvia. Que puc fer?
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos el què et preocupa. Ens comentes que no estàs molt a gust amb el teu cos i que hi ha certes parts, que no t'agraden i et fan sentir incòmode, i això provoca que no et vesteixes amb la roba que t'agrada. També ens expliques que fas molt d'esport, i això està molt bé, però aquest esport no ha d'anar dirigit a canviar el teu cos. L'activitat física ens va molt bé tant pel cos com per la ment (preveu malalties, millora el funcionament de l'organisme, augmenta l'esperança i la qualitat de vida, ens ajuda a dormir millor, afavoreix la socialització, millora la memòria, la capacitat d'aprenentatge, el rendiment escolar i la salut mental) però l'hem de gaudir, la finalitat ha de ser tots aquest benestar que ens produeix, no per a modificar el nostre cos. Si tens uns bons hàbits alimentaris i un estil de vida saludable, el teu cos és PERFECTA tal com és. A vegades, ens sembla, que no és així, perquè no seguim ben bé les característiques del cànon de bellesa de la societat, però pensa que la bellesa és quelcom subjectiu. Tots tenim parts del cos que ens agraden més i parts que ens agraden menys, però al final, has d'acceptar-te tal com ets, i és importantíssim estimar i cuidar el teu cos (aquest vídeo crec que espero que t'agradi:
OLqL3IzWZ-I). A més a més, sovint, donem massa importància a l'aspecte físic, quan és una característica que canvia al llarg del temps, i que no determina el teu valor com a persona. Les persones t'estimen i et valoren per la teva actitud, el teu caràcter, les teves emocions, les teves habilitats, etc. Així que t'animo que puguis aprendre a veure't amb uns altres ulls, que et posis aquests vestits que t'agraden sense cap mena d'objecció, perquè tens un cos sa i magnífic per a lluir! De totes maneres, si creus que aquesta insatisfacció va en augment i cada cop, t'incapacita més (no només deixes de vestir, sinó que fa que evitis situacions, etc.) et recomano que puguis parlar-ho amb algun adult del teu voltant per tal que pugui ajudar-te, sense por, i pots tornar-nos a escriure sempre que vulguis! Una abraçada molt gran!
La Laura Centellas