Ajuda amb germana
La meva germana petita té 13 anys i fa poc em va dir que es tallava, jo estic vivint aquest any a estats units i no puc ajudar-la gaire fisicament. Els meus pares ho saben, els profesors ho saben, però no volien dir-m’ho per no preocupar-me. Els meus pares es van separar el octubre de 2022 pq el meu pare li va fer les banyes a me mare amb una noia de 27 anys, despres de la separacio van continuar junts. Me germana va estar molt afectada, solia ser una nena molt alegre i que sempre ajudava a tothom, et preparava sorpreses i tot, ara es un altre persona, no la reconec, està borde tot el dia, amb el mobil i falta moltissim a classe, no vol fer mai res, se que ara es adolescent però està molt mes que adolescent, no somriu mai i se que ho passa fatal però odia parlar dels seus sentiments i no ho fa mai. L’altre dia en videotrucada li vaig veure els braços, tenia un munt de talls als dos braços, i ara me mare m’ha dit que crec que tambe ho fa a les cames. Ha anat a 3 sesions amb el psicoleg però diu que ja no hi vol anar mes, ens va costar moltissim convence-la d’anar-hi. Aquesta nena està fatal i els meus pares no saben com ajudar-la. Me mare esta esgotada ja de tot i no pot més, jo estic fatal pq no puc ajudar-les gaire. Me mare fins i tot m’ha dit q me germana la culpa de tallar-se, me germana pot ser molt cruel amb ella quan me mare es un amir i un sol, es la millor mare que es pot tenir, qui a vegades ho posa molt dificil es el meu pare però me germana no el culpa tant com el culpa me mare, apart que no es pot parlar amb me germana. Que podem fer? Jo estic pensant en ingressar-la a un centre de salut mental pq no es deixa ajudar i acabara fatal aquesta nena, porta ja des del septembre tallant-se, estic jo fatal emocionalment pq sempre he sigut la que le de protegir de tothom però ara no la puc protegir d’el seu propi enemic, ella mateixa, llavors es com que estic enfadada amb ella tambe pq s’esta causant tant de mal. Creus que anar a un centre de salut mental ajudaria? O que puc fer?
Laura Centellas

Hola bonica,
Em sap molt greu que estiguis vivint aquesta situació, deu ser molt dolorosa intentar acompanyar-la des de la distància. Però recorda el teu paper: tu ets la seva germana, no la seva mare.
En una família és important que cadascú executi la seva funció. I els pares han de fer la funció de protegir els seus fills.
La teva germana està patint moltíssim i els teus pares han de prendre una decisió al respecte buscant els recursos que la puguin ajudar. No és tasca teva.
El que pots fer és recordar-li a la teva mare que és bona mare, que t'ha ajudat molt i que té molts recursos. La resta ho ha de fer ella i el teu pare.
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas