Concepte de relacions com a període de temps
Fa un temps vaig estar molt enamorada de la meva exparella i pensava que estaria amb ell durant molt de temps, no m'importava pensar en quant. Quan van començar a haver-hi problemes en la relació em vaig obsessionar-se en què en ser joves les relacions no duren molt i que com no seria la meva parella definitiva en un futur que no calia continuar (em vaig desenamorar). Fa poc em vaig adonar que em segueix agradant i l'estimo, però em fa molta por entrar en un compromís per molt que vulgui en tenir aquest pensament de que algun dia s'acabarà i que potser no val la pena per durar poc temps. No se que fer i provaré també a parlar-ho amb la meva psicòloga, però necessitava parlar-ho amb algú més. Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola!
Uff les expectatives... a vegades ens poden jugar molt males passades!
I en el tema de l'amor... encara més! Els mites de l'amor romàntic (amor per tota la vida, la mitja taronja, l'ànima bessona...) ens han fet molt mal a l'hora d'enfrontar-nos a les relacions de parella, perquè apareixen aquestes creences i ens fan prendre decisions basades en aquest "romanticisme" que potser no prendríen en altres àmbits (amistat, feina, estudis...).
Així doncs, potser hem de canviar la manera com t'enfrontes a la relació de parella i posar-te un altra mantra: "seguirem fins que un dels dos ja no vulgui seguir". "Estarem junts fins que a mi (o a l'altre) no ens compensi". "Crearem junts un projecte i veurem fins on arriba".
Des d'aquí és més fàcil que puguis prendre decisions basades en el teu benestar i no en l'ideal romàntic. T'ajuda?
Una abraçada!
La Laura Centellas