Tinc papada
Hola, es que fa uns dies m'ho vaig començar a notar, i es que tinc papada. M'agradaria saber si hi ha trucs per eliminar-la. Gràcies
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos el què et passa. Ens comentes que fa uns dies que vas començar a notar que tenies papada, i ens preguntes algun truc per a poder eliminar-la. Primer de tot, dir-te, que no sé si hi ha hagut algun canvi, o potser ara t'hi fixes més. Vull dir que a vegades, ens obsessionem i ens centrem en alguna part del cos que no ens agrada, i això ens passa a tots, però hem d'intentar acceptar que el cos sovint pot anar canviant. La papada, que és greix localitzat sota la barbeta, sol associar-se a un problema d'obesitat o sobrepès, però pot aparèixer per molts altres motius: factors hormonals, una mala alimentació, l'envelliment, els constants cops d'ull al mòbil o l'hàbit de fumar, poden desencadenar la seva aparició. És important que mantinguis un estil de vida saludable, i si això et preocupa, pots anar a consultar un metge que pugui determinar quin ha estat el motiu (si és que realment t'ha augmentat) i t'ajudi a millorar la situació. Per altra banda, i com et deia, els canvis físics, són molt normals al llarg de la vida, i hem d'acceptar-los tal com van apareixent. De vegades li donem massa importància a l'aspecte físic, i no tenim en compte que la gent ens valora i ens estima per com som, el nostre caràcter, la nostra actitud, els nostres valors, això és el que realment compta i no si tenim més o menys arrugues, si pesem tant o quant, etc. Moltes gràcies pel teu missatge, una abraçada molt forta!
La Laura Centellas