Suo molt
Hola, tinc un problema i es que sou molt. Això em crea moltes inseguritats, com ara, no m'agrada portar camisetes amb màniga, perquè sinó es veu la taca de suor. Vull saber si hi ha trucs per no suar, se que potser es per genètica o per l'adolescència, però no m'agrada i ho vull canviar. Ademés, d'aquí pronte me'n vaig a l'excurció de final de curs, llavors ma mare m'estava ajudant a escollir la roba. I a totes les que tenen màniga li deia que no, perquè no em sento a gust. Ella això es com a que no ho anten. També crec que està enfadada perquè sempre em compro tops curts, per no suar, es clar, i no vol. Quan li deia que no a tot, me sentia fatal, i ara també em sento fatal. Jo no vull ser així, no em vull passar tot l'estiu anant en tops curts, dient-ho en males paraules, pareixeré una puta i pick me. Però es que si porto camisetes suo i em sento mal, observada i fea. Si em miro a l'espill i suo, em sento com el cul i se'm baixa l'autoestima fins el nucli de la terra.
Esq no ho se. Perdoneu si me desfogat massa.
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per contactar amb nosaltres i explicar-nos això que tant et preocupa. Ens comentes que tens moltes inseguretats pel fet que creus, sues de manera excessiva. Vull dir-te que la sudoració és un procés fisiològic natural i necessari, és el mecanisme que utilitza el cos per refredar-se. El sistema nerviós activa les glàndules sudorípares quan la temperatura corporal augmenta. Les persones solen suar quan les temperatures són molt elevades o quan fan exercici físic d'intensitat. També hi ha persones que suen com a reacció a determinades situacions: nerviosisme, vergonya o estrès. Un excés de sudoració, que s'anomena hiperhidrosi sol ser una malaltia incòmoda que té un gran impacte en l'autoestima i la seguretat de la persona, i sovint s'acaba eludint la participació en activitats socials influint directament en la qualitat de vida. Et recomano que puguis anar a un especialista que pugui valorar la situació i si cal, et pugui oferir un tractament per a millorar aquesta situació. Per altra banda, voldria dir-te que pots portar tops i samarretes curtes i anar vestida com vulguis, si t'agrada i et sentis més còmode, i no semblaràs res ni has de permetre que ningú et digui res. I respecte a la teva mare, intenta explicar-li la situació i el malestar que et genera, perquè això no afecti la vostra relació i pugui entendre el què et passa. Moltes gràcies per la confiança i estem aquí per al que necessitis! Una abraçada.
La Laura Centellas