Culpa
Des de fa uns quants mesos he conviscut amb un sentiment de culpa provocat per una sèrie de males accions que he comès. Sempre vaig pensar que unes disculpes podien arreglar els errors, però quan a les amigues que vaig fer mal no les van acceptar i es van allunyar completament de mi em vaig sentir totalment enfonsat, sobretot tenint en compte que sóc una persona a qui costa moltíssim conèixer gent. Mesos després estic una mica millor mentalment, però la culpa continua estant. Les que van ser les meves amigues les veig cada dia i això em fa recordar els meus errors i la vergonya que comporta. I la meva pregunta és: com es pot afrontar la culpa? molta gent sent culpa però no han estat els culpables en veritat, però com s'afronta saber que tu mateix has estat el causant del que ha passat? com se supera saber que quan les persones afectades parlin de tu als altres, tu seràs el dolent de la història? es pot un mateix redimir? Disculpes si és un text molt llarg, però és que em sento tan mala persona pel que vaig fer que necessitava un lloc on poder deixar-lo anar
Laura Centellas

Hola!
Doncs moltes gràcies per escriure'ns i per la teva honestedat. S'agraeix llegir consultes amb aquest grau de transparència i valentia.
La culpa és una emoció molt invalidant, no ens deixa avançar ni fer res. Està bé que hagis volgut reparar el mal amb unes disculpes i elles tenen tot el dret a no acceptar les disculpes. No sabem com acabarà aquesta relació ni si mai tornareu a trobar-vos per parlar-ne, però ara mateix no és una opció.
Així que toca analitzar què ha passat, què et va portar a comportar-te d'aquella manera i què està a les teves mans per no repetir-ho. És a dir, quines senyals d'alerta pots tenir per evitar arribar tan lluny? Què has canviat en tu que t'assegura que no ho tornaràs a fer? Hi ha altres persones que també s'hagin pogut sentir ferides en un passat?
I, amb tota aquesta informació et toca construir un futur on tinguis la fermesa que no vols ser la mateixa persona.
Una abraçada!
La Laura Centellas