"Primera vegada"
Hola,
Veig molta gent que diu que ja ha tingut relacions sexuals, i jo no. Aixi no es el que em preocupa, el que em preocupa es que s'ha de fer en el primer sexe o en el sexe, com, dolor,el penis com ho ha de fer?
No ho se a veure si m'ajuden...
Merci
Laura Centellas

Hola,
No passa res per no haver mantingut relacions sexuals encara, a cada persona li arriba el seu moment i és important no forçar situacions o fer quelcom perquè toca. Així que, com bé dius, no et preocupis.
Recorda que ningú neix ensenyat, per tant, no t'amoïnis, perquè aniràs descobrint, de mica en mica, la sexualitat compartida. No oblidis que les relacions sexuals van més enllà de la penetració. Així doncs, els petons, les carícies, les abraçades, acaronar-se el cos, els fregaments amb o sense roba posada, la masturbació, el sexe oral... també formen part de la sexualitat.
En relació amb el dolor que comentes, el sexe no ha de fer mal i si fa mal, s'ha de valorar què està passant.
Et recomanem que quan vagis compartint la teva sexualitat amb qui tu vulguis (i l'altra persona també ho desitgi), et comuniquis molt, preguntis i fomenteu la confiança mútua per anar descobrint plegats què us agrada, com us agrada, etc.
Per acabar, no oblidis portar preservatius per quan arribi el moment. Tingues present que les primeres vegades no sempre surt com un s'imaginava, però no passa res, el més important és que ens ho passem bé, que ho fem lliurament sense pressions i que la comunicació i confiança siguin elements clau.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas