Logotip de Adolescents.cat
-
-
Any: 2006
Comarca: Baix Empordà
Data: 17/01/25 18:10
Insatisfacció en parella
Hola!
Necessito desfogar-me. Fa cosa d'un any vaig iniciar la meva vida sexual amb mi mateixa, a poc a poc he anat descobrint el què i com m'agrada així que arribar a l'orgasme no se'm dificulta. Però aquest any he iniciat una relació amorosa per primera vegada i fa poc vam tenir sexe, i va ser un desastre. La meva parella sap escoltar, em respecta, es comunica, em pregunta i a la inversa, per tant, el problema està en mi. La primera vegada que ho vam fer em va introduir els dits sense jo estar preparada i suficientment excitada, i això em va provocar molt dolor, a partir d'aquí, la penetració es fa impossible. Ho hem intentat varies vegades, però em fa molt de mal així que acabem fent d'altres coses. El problema és que quan m'estimula el clítoris o em fa sexe oral, tampoc sento plaer. Acabo moltes vegades fingint gemecs i fingint l'orgasme, que sé que està fatal i no soluciona res, però no vull que pensi que no em posa o fer-lo sentir malament. Per què em passa això? quan em toco jo, sento molt plaer, però si ho fa ell, no. I sí que tinc ganes de mantenir relacions sexuals (sense penetració, pel moment), però quan ens hi posem, em frustro, em fa mal si m'introdueix dits i no sento res si m'estimula el clítoris. Pensava que potser era perquè anàvem massa de pressa i no em donava temps a excitar-me, però l'última vegada, vam anar més lent, i res de res. He provat això de fer-ho jo i ensenyar-li o de guiar-lo amb les mans, però tampoc. Estic realment frustrada perquè m'agradaria poder gaudir amb ell. Jo en principi no tinc res físic que expliqui el dolor, i tema lubricació, no solo tenir problemes. Això ja són suposicions meves, però podria ser que, com que necessito llegir relats eròtics per aconseguir l'orgasme sola, quan estic amb ell, se'm faci impossible? i ja no és només aconseguir l'orgasme, vull sentir plaer, me's ben igual si no "acabo". No sé, què podria ser? no estic connectada en el moment? tincs masses dubtes? estic més pendent de com se sentirà ell? no sé. Què penseu que podria ser? i com ho soluciono?
Laura Centellas
Laura Centellas
Data: 23/01/2025 16:53
Hola,

Per començar, tu no ets el problema, simplement tu et responsabilitzes del teu plaer i la teva parella sexual del seu i si fa falta us comuniqueu per dir-vos què i com us ve de gust. Aquest punt és important, perquè si no estem més pendents de l’altre que de nosaltres mateixos i això fa que no gaudim del nostre cos, perquè estem més pendents de si l’altre gaudeix, o de què pensarà, etc.

Què canvia quan estàs amb parella que quan et masturbes sola? Anota totes aquelles coses que són diferents. A partir d’aquí, mira quina de les coses que t’ajuden a gaudir sola, pots aplicar en el moment d’estar amb parella. Si expliques que per masturbar-te t’agrada llegir relats eròtics, doncs llegiu-los en parella! O busca la forma que t’exciti més, les opcions són infinites: pots llegir en veu alta mentre la teva parella t’estimula, o pot llegir-ho la teva parella mentre tu et masturbes… Experimenta!

Però el més important és que et prioritzis i vulguis gaudir de veritat. En el moment que fingeixes un orgasme no t’estàs responsabilitzant del teu plaer i t’oblides de la finalitat de les relacions sexuals que és gaudir! Comença per ser sincera amb tu i amb la teva parella, és l’única forma de començar a divertir-se.

Quan n’hàgiu parlat donat el temps necessari per poder connectar amb el teu cos, tanca els ulls, imagina o fes tot el que fas igual que quan estàs sola, l’única diferència és que hi ha un altra persona amb ganes de passar-s’ho bé al teu costat. Busqueu conjuntament les mil i una formes de donar-vos plaer, experimenteu, jugueu, sense expectatives ni judicis. Les normes les poseu vosaltres.

Quan ens atabalem estem molt connectats a la ment i això ens desconnecta del cos. Si sents que estàs molt a la ment, fes coses que t’ajudin a portar l’atenció al cos: mou-te, balla, acaricia’t molt lentament, feu-vos pessigolles, respira profundament, tanca els ulls, jugueu amb els diferents sentits (olors, gustos, tacte, oïda, vista)… i a poc a poc deixa anar la ment i gaudeix. Pel que dius, ja saps ben bé com fer-ho, perquè sola ho fas!

Gràcies per la consulta i una abraçada!

@psico_crisalbo

--



La Laura Centellas t'ha moderat el missatge amb el suport de Cristina Albó, psicòloga experta en sexualitat. 

Moltes gràcies per la teva consulta!
Només els moderadors i l'usuari que ha fet la consulta poden publicar-hi respostes.
Adolescents.cat és el portal més visitat entre els usuaris joves de Catalunya. Aquí hi trobaràs tot allò que t'interessa sobre els teus ídols, consells per resoldre els teus dubtes i inquietuds, tests, actualitat, vídeos virals, gossip, apunts, treballs, resums d'exàmens, assessorament sobre sexualitat i parella, comunitat, etc. Vivim per entretenir-vos i treballem per a satisfer-vos. Un lloc a internet on la diversió està assegurada. No t'oblidis de recomanar-nos als teus amics.
Segueix-nos a:
Cerca a Adolescents.cat:

Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Mitjà associat a
 
Amb la col·laboració de: