Menstruació
Hola, us escric a veure si podeu ajudar-me a solucionar una situació que tinc amb la meva parella cada mes. Us escric el dubte a la categoria de sexualitat perquè no se on escriure la però agraïria igualment resposta. La situació es que cada mes, quan a la meva parella li ve el període canvia totalment amb mi. Està molt molt irritable i té molts alts i baixos, tant aviat em menysprea i em compara amb altres nois dient mira que ha aconseguit aquest o mira l’altre que té un millor treball que tu i sempre acabem discutint i passant una setmana mes o menys amb moltíssima tensió i enfadantos, per que jo li intento fer veure que s’està passant o que no està estable i jo a vegades també m’enfado tant que li responc malament o cridant com a defensa suposo -cosa que li reconec- però ella crec que es senta mes atacada i s’emprenya i crida més i pensa que estem tots a la seva contra (vivim tots amb els seus pares). Que puc fer? Arriba un punt que es fins i tot insuportable per la tensió i mal ambient que es genera entre nosaltres durant aquests dies. Vull afegir que durant la resta de mes tenim una relació molt bona i ens estimem moltíssim. Podeu ajudar nos? Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
És important que tingueu clars i establiu uns límits. Cada un es coneix a ell mateix millor que a ningú, per tant, tu no li has de fer veure res en ella i ella no t’ha de fer veure res a tu, cadascú s’ha de fer responsable de les seves emocions i compartir-les a l’altre amb respecte i sinceritat (és a dir, sense cridar ni parlar malament) per fer-vos saber l’impacte que tenen en vosaltres aquests comentaris.
Si a tu et molesta les coses que et diu, quan te les digui comparteixes amb ella com et fan sentir i què necessites en aquell moment i viceversa. Si no respecteu el que us heu demanat, haureu de prendre una decisió i decidir cap on voleu que vagi la vostra relació. I si la idea és cuidar la relació i cuidar-vos i tenir-vos en compte, potser és important que parleu i que poseu uns límits clars per no haver d'arribar a aquest extrem cada mes.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas