No ho entenc
Hola, fa molt de temps q tinc un dubte. Em fs vergonya dir-li a algu llavors espero q em pugueu ajudar. La cosa es q jo no m’he liat mai i menys relacions sexuals pero es q tinc un dubte.
Q pasa si el penis no entra?? Es q no ho entenc, si un tampó (ja se q hi ha diferents mides) ja em costa com entra un penis?? Per molt de lubricsnt si es petit o gran doncs no es pot forçar,ns, espero haver-me explicat.
I una altra cosa, l’entrada d la vagina ha de ser un tub cap a dina buit? Es q algun com q he intentat pisar 1 dit (x aixo q no entenc amb 2 dits o un pemis sencer com entra) ed com q noto varies capes, ns. I x cert, les imatges q a vegades adjunteu no s’obren.
Moltíssines gràcies per el temps i l’ajuda, soc molt necessaries, gracies x el servei!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
La vagina és un conducte muscular que pot arribar a dilatar-se molt! Per molt que tinguem al cap la vagina com un “tub buit” com dius tu, la realitat és que quan la vagina està en repòs no hi ha una cavitat oberta, sinó que les parets de la vagina es toquen entre elles i pot fer la sensació que no hi ha prou espai perquè entri un penis o es pugui parir un bebè.
La vagina es dilata i creix de dimensions i la cavitat s’obre quan està excitada, quan tenim un orgasme o quan estem parint.
La vagina està rodejada de músculs i els músculs fàcilment poden estar en tensió. Si estan en tensió no donem espai a dilatar-nos i és més dificultós que entri un tampó, un dit o un penis. Per tant, és important aprendre a relaxar els músculs de la vagina. I sobretot si fa dolor no cal forçar. El nostre cos té memòria i si ens forcem i ens fem mal pot tendir a tensionar-se més, perquè el record que hi ha no és agradable.
Per aprendre a relaxar els músculs de la vagina, pots posar l’atenció a la teva vagina mentre estàs asseguda, per exemple, i contraure-la i relaxar-la. Quan contraus és possible que es contraguin altres músculs del sòl pelvià com l’anus. Fes aquest exercici sovint i intenta mantenir uns segons mentre contraus i després intenta relaxar del tot. Aquest exercici va molt bé per agafar consciència del nostre sòl pelvià i per aprendre a activar-lo o relaxar-lo depèn del que necessitem en cada moment. Per relaxar la zona, també, van molt bé els moviments de malucs (moviments circulars, similars a la dansa del ventre o el “twerking”).
T’adjuntem una pàgina web on explica, amb imatges i escrits, les mides de la vagina i com pot arribar a canviar depenen de l’estat en què estiguem:
I lo de les imatges ho tindrem present!
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas