Dubtes en el penis i la vulva
Holaaaa, soc una nena de 14 anys i tinc dubtes/preguntes en el món dels genitals tan masculins com femenins.
Les vulva que surt a la pornografia son reals o ja busquen a persones amb vulva, unes vulves especifiques?
Fins quant deixa de créixer el pel en els dos aparells reproductors? Hi ha una edad?
Les vulves barbie existeixen de veritat o es un mite?
El penis tots son iguals i de la mateixa mida? I la vulva?
Quins concells ens donaríeu per netejar bé, tan el penis que entenc que es fa i les nenes amb vulva? A l’hora de duxar-se.
Es necessita preservatiu, si un noi introdueix, el penis dins de l’anus de la noia? Pot tenir conseqüències?
Perquè hi ha nenes que els hi ve la menstruació abans i d’altre no? Es dolent masturbar-se?
La vulva de les nenes varia segons l’edat, pero canvia d’un dia per l’altre quant ja t’ha vingut la menstruació?
Mil gràcies per tot el que feu boniques
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Les vulves que apareixen a la pornografia solen ser molt similars entre elles, concretament, depilades, simètriques i amb els llavis petits. La realitat és que existeixen vulves molt diferents. En aquesta pàgina web, una il·lustradora dibuixa diferents tipus de vulva:
Si et refereixes el pèl del pubis, aquest apareix en la pubertat, és a dir a partir dels 10 anys aproximadament fins als 16 anys aproximadament. Llavors es manté al llarg de tota la vida i pot anar disminuint a mesura que arribes a la tercera edat (65 anys aprox.).
Hi ha persones que tenen una vulva més similar a una “vulva Barbie”. Però, en cap cas és la vulva correcta o la més bonica o la que s’ha de tenir, és una forma més, dins la diversitat de cossos que existeixen. Tots els cossos són diferents, per tant, tots els penis i totes les vulves seran diferents i de diferents mides.
Per netejar els genitals només és necessari utilitzar aigua o si es fa servir sabó és recomanable que sigui de pH neutre. És important netejar bé totes les parts, en el cas dels penis és important netejar bé sota el prepuci i en el cas de les vulves netejar bé sota el caputxó del clítoris.
En el sexe anal és considerable utilitzar preservatiu, ja que també és una via per on es poden contraure infeccions de transmissió sexual. Pel sexe anal és rellevant fer servir lubricant, perquè és una zona que no lubrica de forma natural. Aquest lubricant ha de ser a base d’aigua o de silicona, perquè sigui compatible amb el preservatiu.
El desenvolupament fisiològic és diferent en cada persona i, per tant, la pubertat, i en conseqüència la menstruació, començarà en edats diferents depèn de la persona. Masturbar-se no és dolent, el contrari si es fa d’una forma respectuosa amb nosaltres, pot ser molt beneficiós.
La vulva va canviant a mesura que et fas gran de forma progressiva (no d’un dia per l’altre), d’igual forma que canvia el nostre cos a mesura que creixem i no ens n'adonem. Però quan mirem enrere al cap d’uns anys ens podem adonar dels canvis que hem fet.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas