Mort d'una amiga i dol durant mes de 4 anys
Hola, el 26 de setiembre de 2021 va morir una amiga meva de cáncer i no ho porto gens be. El tema es que em sento responsable de la Seva mort, el día que ella va morir pel Mati vaig estar amb ella a l'hospital i amb la Seva filla ( la meva amiga tenía 56 anys) el tema es que la Seva filla i jo som " millors amigues " i les nostres families ( pares, avis, tiets) es porten be entre elles i es com si fosim 1 gran familia. Bueno, la filla de la meva amiga ( Li direm clara) es va quedar el día anterior a dormir a me casa , question que el día seguent ens anem a l'hospital a veure a l'anna ( la meva amiga) ens pasem el Mati amb ella i sobre les 12 del migdia ens truca ma mare que si volem anar clara i jo a me casa a dinar, Ho parlem amb l'anna i ens diu que vale que ja es queda la María ( la Seva germana ) , pues el tema es que anem a casa i a les dos hores la María truca a ma mare dientli "sandra, vaig a buscar la clara que l'anna a mort" , pues la meva mare diu " no, ven más tarde que aún no han comido " questio que la María li fa cas a ma mare "por qué es lo que Anna habría querido ", i clar es que es culpa meva xq vaig ser jo qui vaig dir d'anar a dinar a me casa , i si no l'agues deixat? I si m'agues quedat amb ella ? Estaría viva ? Si no haguesim marxat poster no agues pasat res , l'hem deixat sola en el moment de la Seva mort.... El tema es que porto 4 anys en una depresión per aquest tema, crec que qui auria d'estar morta soc jo , no ella ja que he deixat a la meva millor amiga sense mare ( tot i que ella diu que no es culpa meva) cuan dura un dol ? Es que si porto 4 anys plorantla.... Cuan estaré he ? No se qué fet pero tot aixo m'esta matant lentament . Ha mort per me culpa ? Podría haber fet algo ? Si m'agues quedat estaría be ?....
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
No és culpa teva, és una malaltia (molts cops terminal) i no depèn de si tu hi eres o no de que es morís.
4 anys amb dol són molt difícils de portar, ha arribat el moment que demanis ajuda professional a un psicòleg especialitzat en dol, no esperis a que la bola i la culpa es facin més grans.
No tens cap responsabilitat de que hagi passat el que va passar, què voldria la teva amiga? Imagina que ella et pogués veure, què et diria?
Creus que et diria que es va morir per culpa teva o que va ser la malaltia la que la va fer deixar aquest món?
Demana ajuda i cuida’t moltíssim, no mereixes estar passant per això.
Estrella Dorca – Psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas