Cas personal pero necesito compartir i ajuda en general
Holaaaa. Gràcies per tota la feina que feu així que mil gràcies.
Us vull comentar dues coses, una es de mi i l’altre del meu germà.
Començo pel meu germà, ara te 22 anys i li esta costant tot molt, feina, grau superior i el veig deprimit, ell ens va dir l’altre dia i esmento textualment, “la resta de persones en aquest cas els meu amics i amigues avancen i jo no” es cert que ell li costa la relacionar-se i te una fase de desenvolupament mes lenta, per altre banda vol ser mestre d’educació primària pero les nostres dues mares li diuen que no, penso que si ell vol ser mestre d’educació primaria es ell el qui a d’escollir no la nostre dues mares. Hem podeu ajudar per animar-lo una mica?
I l’altre cas que es el meu, ara tinc 14 anys, vaig petit una violació o agressió sexual encara no se el que es considera per mi, dels 6 als 12 anys per part d’un familiar meu, no se si al fet de ser via vagina i haver-se vingut dins quant tenia 12 anys, no se que es, i no se que fer ni a qui explicar-li, se que si ho explico, tot serà culpa meva perquè el món em vindrà a sobre, ara mateix em sento incòmode amb la familia, tret del meu germà que l’estimo molt, hem podeu donat un cop de ma? Se que no podré sortir sola d’aquest pensament, em fa por denunciar i no se com i quant i que explicar a l’hora de fer-ho. Fa dues setmanes vaig intentar treurem la vida perquè no vull esta mes amb aquest familiar que em va abusar o agredir o no se el que es encara.
Gràcies per tot el que feu i perdoneu la xapa pero vaig molt perduda
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Primer tema, el del teu germà: el millor que pots fer és estar al seu costat i demostrar-li tot l’amor que sents per ell, tenir un suport com tu pot ser essencial i molt positiu per la seva salut mental, segueix així, i si ell mai vol anar al psicòleg, anima’l a anar-hi.
D’altra banda, el teu cas és un cas MOLT GREU, una violació és un trauma sexual molt intens que NINGÚ hauria de patir. Les víctimes no tenen cap culpa, i per tant, tu no tens cap culpa i mereixes ser cuidada i sanar tot aquest dolor.
És MOLT IMPORTANT que acudeixis a un psicòleg per poder parlar del tema, el psicòleg no t’obligarà a denunciar però t’ajudarà a gestionar tot el que estàs vivint, ja que és una situació molt dolorosa, que com abans hi posis atenció i cura, millor.
Si no vols que les teves mares sàpiguen que vols anar al psicòleg per això, comença dient que vols anar al psicòleg perquè et sents desmotivada pels estudis (per exemple), llavors ja tindràs un espai segur (la consulta del psicòleg o la psicòloga) i tot començarà a avançar, al ritme que tu necessitis.
És molt, molt important que facis alguna cosa al respecte.
Pensa que, si mai acabes denunciant, estaràs ajudant a altres persones a no passar per la mateixa situació que tu.
Molts ànims, ets molt valenta d’explicar-nos això. Una abraçada.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicòloga
La Laura Centellas