No sento plaer quan ho faig amb el meu novio
Holaa bones,
Soc una noia de 19 anys i fa uns 3 mesos que surto amb el meu novio. Ell és la meva primera parella, però cap dels dos hem tingut moltes experiències sexuals. A mi sempre m’ha costat arribar a l’orgasme i diria que mai m’he vingut. És un tema que hem parlat molt i estem provant coses noves, però, tot i així, acabo sempre sense sentir res. Suposo que amb el temps, es guanya experiència i a poc a poc anem millorant, però no sé per què se'm fa insignificant tot i tenir moltes ganes. Què és el que falla?
Moltíssimes gràcies
Laura Centellas

Hola,
Per saber el que falla, com dius tu, hauríem de conèixer a fons tota la teva situació. Des d’aquí et podem fer alguna pregunta i donar-te alguna estratègia per orientar-te una mica davant d’aquesta situació. Però si volguessis un acompanyament més profund seria interessant que et dirigissis a una sexòloga (per identificar si és un tema emocional i per buscar formes per augmentar la teva excitació) o a una fisioterapeuta de sòl pelvià (si és un tema més físic).
Expliques que no sents res, això significa que en cap moment sents plaer o que no sents prou plaer per a sentir que has tingut un orgasme? Això pot ser degut a molts factors, emocionals i/o físics. Seria interessant que exploressis el teu propi plaer individualment per conèixer com funciona el teu cos i el què t’agrada i el que no, per poder identificar si té a veure més amb tu o en el moment que et relaciones.
Si sents que tu sola tampoc “sents res”, seria important que et dirigissis a un professional perquè et pogués orientar. Si sents que té a veure en el moment que et relaciones, pots preguntar-te què és el que fa que no puguis gaudir o sentir tant plaer en el moment que hi ha una persona amb tu.
Si sents que tens dificultats per activar el teu desig sexual o per mantenir-lo pots buscar tècniques o estratègies que t’ajudin a tornar-lo a activar: com moure els malucs, ballant o fent moviments més eròtics, fer activitats que et facin sentir bé amb tu mateixa, fer allò que et faci sentir atractiva, mirar-te el mirall i acariciar-te… Busca la forma que et vagi millor! També pots llegir o informar-te sobre temes de sexualitat femenina per agafar més coneixement sobre el tema, per sort cada vegada hi ha més informació. Ens mereixem gaudir plenament de la nostra sexualitat!
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas